بهترین وکیل خانواده و طلاق در اراک

بهترین وکیل خانواده اراک


تماس تلفنی رایگان با وکیل برای مشاوره کلیک کنید.


بهترین وکیل خانواده اراک بهنرین وکیل خانواده در اراک


برای تماس مستقیم با سعید پای وندی وکیل پایه یک دادگستری در مورد پرونده خانواده اینجا کلیک نمایید .

برای مشاوره با بهترین وکیل خانواده اراک می توانید از طریق این سایت سوالات خود را مطرح و در کوتاه ترین زمان پاسخ خود را دریافت نمایید . همچنین می توانید به صورت حضوری و تماس با وکیل اقدام جهت اخذ وقت مشاوره نمایید.

وکیل آنلاین خانواده + مشاوره رایگان خانواده

در این مقاله با عنوان وکیل آنلاین خانواده و مشاوره رایگان با وکیل پایه یک دادگستری قصد داریم تا به شما اطلاعات بسیار ساده ای از حقوق خانواده آموزش دهیم . به همین منظور از ابتدای دوران آشنایی تا طلاق مطالب بسیار ساده ای را برای شما توضیح می دهیم . با مطالعه این مقاله نیاز شما در خصوص مشاوره تا حدودی مرتفع می گردد . برای مشاوره آنلاین رایگان با بهترین وکیل خانواده می توانید همین الان از طریق سایت سوال خود را مطرح نمایید. وکلای سایت وکیل دان در سریع ترین زمان پاسخ سوالات شما را در زمینه حقوق خانواده شامل مهریه و نفقه و طلاق و خیانت زناشویی و حضانت و ملاقات فرزندان را می دهند .

بهترین وکیل خانواده اراک و انتخاب همسر

 انتخاب همسر و رعایت تناسب میان یک مرد و زن از ضروریات تشکیل خانواده است . به‌هرحال باید آداب رسوم و عرف محل برای انتخاب همسر در نظر گرفته شود .  در نظر گرفتن سن همسر و اختلاف سنی از موارد بسیار مهم در ازدواج موفق می‌باشد . فاصله سنی زیاد نشان داده ‌است که بعد ها موجب اختلاف در میان زوجین و متأسفانه طلاق می‌گردد . درواقع ازدواج امر بسیار مهمی هست و می‌طلبد که در حال حاضر با تحقیقات خیلی خوب تحقیقات زیاد از اقوام آشنایان و تحقیقات محلی  نسبت به شناخت از همدیگر اقدام کنیم .

خواستگاری و شرایط آن

 خواستگاری درواقع بیان رسمی تقاضای ازدواج از سوی مرد نسبت ‌به زن می‌باشد . درحال‌حاضر به‌صورت رسمی توسط خانواده‌ها انجام می‌شود . زمانی می‌شود به خواستگاری رفت که مطابق قانون زن خالی از موانع نکاح باشد  . یعنی این‌که هر کسی که در دوران عده قرار دارد را نمی‌شود مورد خواستگاری نمود .  بنابراین اگر در صدد ازدواج با فردی هستیم که در دوران عده هست باید منتظر ماند تا عده زن  به اتمام برسد .

نامزدی

نامزدی دورانی هستش که درواقع خانواده‌ها نیازمند زمانی هستند تا مقدمات برگزاری مراسم ازدواج را فراهم کنند.  در این دوران زوج به‌دنبال تهیه جهیزیه و مرد نیز به‌دنبال تهیه امکانات و منزل مشترک و وسایل و لوازم دیگر هست. بنابراین در دوران نامزدی طرفین در حال آماده شدن برای انجام مراسم اصلی ازدواج هستند . اشتباهی که بیشتر خانواده‌ها درواقع در این دوران و تصور می‌کنند این هست که نامزدی درواقع به یک نوعی محرمیت است که در واقع باید پاسخ داد که به‌هیچ‌وجه نامزدی محرمیت محسوب نمی‌شود . دو طرف محرم یکدیگر نیستند و تا زمانی‌که عقد نکاح و ازدواج جاری نشده‌است به یکدیگر نامحرم خواهند بود. پس‌از اجرای صیغه عقد در آن زمان به‌عنوان زن و شوهر رسمی شناخته خواهند شد . ولیکن در دوران نامزدی به هیچ وجه  به‌ عنوان زن و شوهر شناخته نخواهند شد.

 نکته خیلی مهم در دوران نامزد این هست که اگر به هر دلیلی این نامزد بودن  برهم بخورد حالا اگر جشن نامزدی برگزار شد مراسم انجام‌شده و یکسری هزینه‌ها انجام‌شده این هزینه‌ها قابل وصول است یا خیر ؟ هدایای نامزدی مطابق قانون می‌توانند در صورت به‌هم خوردن وصلت نامزدی چنانچه اصل آن هدایا موجود باشد از طرف مقابل بگیرید. بنابراین وسایل مصرف شدنی و غیر قابل نگهداشت مثل گل و شیرینی و غیره قابل بازپس‌گیری نیستند ولی چیزهایی که ماندگار هستند مانند لباس و پارچه و طلا و جواهر و ظروف قابل استرداد می باشد.

 مهریه

تعیین مهریه از آن موارد بسیار مهم و مورد اختلاف میان زن و شوهر در هنگام جدایی می‌باشد .  مهریه مالی است که در هنگام عقد مطابق شرایط و رسوم و عادت از طرف مرد به زن پرداخت می‌گردد . یک نوع از مهر عندالمطالبه یعنی به‌محض وقوع عقد نکاح زوجه مالک مهریه می‌شود .  مهریه عندالستطاعه مربوط به زمانی است که مرد استطاعت مالی برای پرداخت مهریه را داشته باشد.  انواع مختلفی برای مهریه در نظر گرفته‌شده است .

مانند مهر السنه و  مهرالمسمی و مهرالمثل و مهر المتعه .  مهر السنه یا مهر محمدی مهری است که پیامبر اسلام برای حضرت فاطمه قرار داده است که عبارت از دویست و شصت و دو مثقال و نیم پول نقره مسکوک است .  مهرالمسمی عبارت از میزان مهریه است که به‌عنوان مهر ذکر می‌شود و مورد توافق زوجین هست .

مهرالمثل در زمانی است که در عقد نکاح مهر تعیین نشده و زوجین می‌توانند پس‌از عقد با یکدیگر توافق و مهر را تعیین کنند . حال اگر این توافق قبل‌از نزدیکی باشد زوجه مستحق مهرالمثل خواهد بود . در این حالت مهریه با در نظر گرفتن وضع خانوادگی زن در نظر گرفته می‌شوند . مهر المتعه چنانچه در عقد مهر تعیین نشود و مرد مصمم باشد که زوجه را قبل‌از نزدیکی طلاق بدهد باید مقداری رو به‌عنوان مهر تعیین کند و به زوجه پرداخت کند و این مبلغ بستگی به وضعیت مادی مرد دارد.

مهر المتعه به وضع مالی زوج بستگی دارد . در عقد موقت هم مهریه بایستی حتما تعیین گردد . در عقد دائم می‌شود مهریه را تعیین نکرد و بعد از عقد در مورد مهریه توافق نمود . عدم تعیین مهر در عقد موقت و صیغه از موارد بطلان عقد موقت خواهد شد .

مشاوره حقوقی آنلاین به بهترین وکیل خانواده در اراک

 چگونگی محاسبه مهریه به نرخ روز توسط بهترین وکیل خانواده اراک

چنانچه مهریه وجه نقد باشد به نرخ روز محاسبه بر اساس شاخص بهای تورم بانک مرکزی مهریه محاسبه و پرداخت می گردد . درصورتی‌که مرد فوت کند  مهریه باید از اموال او پرداخت گردد و مبنای محاسبه پرداخت مهریه زمان فوت خواهد بود . شاخص بهای سال‌های قبل از طرف بانک مرکزی اعلام و در اجرای احکام مهریه به نرخ روز محاسبه می‌شود . برای محاسبه مهریه به نرخ روز شما می‌توانید مبلغ مهریه سال عقد و سال فوت و یا سالی را که مهدی مدنظر هست را محاسبه نمایید.  با سایت ما تماس بگیرید و یا پیام بگذارید تا برای شما محاسبه و اعلام شود.

وصول مهریه

برای وصول مهریه با بهترین وکیل خانواده اراک تماس بگیرید. طریقه وصول مهریه به دو طریق می باشد . از طریق مراجعه به دادگستری و  وصول مهریه از طریق اجرای ثبت اسناد. با توجه به رویه فعلی دادگاه‌ها ابتدائاً می‌بایست مهریه از طریق اجرای ثبت اسناد پیگیری و انجام شود . در اجرای ثبت اسناد می‌توانید نسبت به توقیف اموال زوج اقدام نمایید.  درصورتی‌که اموالی توقیف نشود بعد از دو ماه می‌توانید نسبت ‌به ارسال پرونده به دادگاه اقدام نمایید.

 تفاوت بین وصول مهریه از طریق اجرای ثبت اسناد و از طریق دادگاه بیشتر در خصوص حکم جلب می‌باشد. یعنی اگر مهریه در اجرای ثبت به اجرا گذاشته شود درصورتی‌که مالی از زوج پیدا نشود حکم جلب صادر نمی‌شود. پس بنابراین اگر مالی از طرف زوج به‌عنوان مهریه یافت نشد بهتر است که پرونده به دادگاه ارسال تا در صورت عدم پرداخت مهریه نسبت‌به صدور حکم جلب و زندان زوج اقدام شود.

 حالا یک سوال این است که آیا ورثه زن حق تقاضای مهریه را از ورثه زوج دارند؟ آیا اگر مرد فوت کرد و مهریه همسرش را پرداخت نکرده بود می توانند مهریه را مطالبه کنند؟ در پاسخ به سوال باید گفت  بله ورثه می‌توانند نسبت‌به سهم‌الارث خود نسبت به مطالبه مهریه از زوج اقدام کنند .

 حالا سوال دیگر آیا پس از فوت زوج هم ورثه می‌توانند اجرت‌المثل را از مرد مطالبه نمایند ؟ در پاسخ باید گفت بله ورثه می توانند اجرت المثل ایام زندگی مشترک را از زوج به میزان سهم الارث مطالبه نمایند .

مشاوره خانواده در مورد انفاق زن

 نفقه همان‌طور که مشخص می باشد  عبارت است از خرجی و هزینه‌های جاری زندگی زن . نفقه شامل مسکن ، خانه ، اثاث  منزل ، غذا ، لباس و و هزینه‌های مربوط به درمان است . در عقد دائم نفقه برعهده مرد است . باید نیازهای زن را فراهم کند . چنانچه درواقع اختلافی در خصوص میزان پرداخت نفقه باشد باید تقاضای دادخواست نفقه به شورا  داده‌ شود . در نفقه شئونات زندگی زن ملاک نظر دادگاه و کارشناس هست . موضوع برای تعیین نفقه به کارشناس ارجاع می‌شود . کارشناس شأن خانوادگی زن و تحصیلات و شئون زندگی خانوادش را در نظر می‌گیرد.

الزام به تمکین – بهترین وکیل خانواده اراک

تمکین  از مواردی است که باعث می‌شود که نفقه به زن تعلق نگیرد. یعنی اگر زن بدون عذر موجه منزل را ترک کرده باشد  به زن نفقه تعلق نمی‌گیرد . البته با توجه به رویه جاری زن می‌تواند دادخواست مطالبه‌ نفقه را به شورای حل اختلاف بدهند . شورا  زوج را محکوم می‌کند  ولی اگر مرد دادخواست الزام به تمکین بدهد و زن ملزم به تمکین گردد نفقه قطع می‌شود. دو نوع مطالبه نفقه وجود داره یک نفقه حقوقی دو کیفری نفقه  .حقوقی همین نفقه گذشته و جاری و مستمر زن هست که از طریق شورای حل اختلاف قابل وصول و پیگیری است. نفقه کیفری که بهش ترک انفاق گفته می شود درصورتی‌که مرد از پرداخت نفقه همسرخودداری کند شش ماه تا دو سال حکم محکومیت زندان صادر خواهد شد.

نفقه فرزندان

فرزند دختر تا زمانی‌که ازدواج‌ نکرده و مشغول به کار نشده مستحق دریافت نفقه از سوی پدر خود هستند. فرزند پسر نیز به‌همین شکل تا زمانی که در حال تحصیلات می‌باشند و در دانشگاه تحصیل می‌کنند و یا تحصیل دبیرستان را دارند مستحق دریافت نفقه هستند.  به‌محض سربازی رفتن و یا اشتغال به کار مستحق نفقه نخواهد بود. نکته مهم این هست که در دوران عقد تا ازدواج نفقه به همسر تعلق می‌گیرد و مرد باید نفقه را پرداخت کند. در خصوص نفقه زمان عده هم به‌همین شکل هست . بعد از صدور حکم طلاق رجعی در زمان عده که سه ماه و ده روز پس‌از ثبت طلاق است مرد باید به همسرش همچنان نفقه را پرداخت کند.  نفقه شامل مسکن و لباس و خوراک و پوشاک همسر خواهد بود .

نفقه در عقد موقت – بهترین وکیل خانواده اراک

 نکته خیلی مهم در نفقه در عقد موقت هست  . در عقد موقت یا همان به‌اصطلاح عامیانه صیغه نفقه به زن تعلق نمی‌گیرد . یعنی در عقد موقت زن مستحق دریافت نفقه نیست مگر این‌که در زمان عقد موقت زوجین توافق کرده باشند که مرد به زن نفقه پرداخت بکند . بنابراین در عقد موقت زن حق نفقه ندارد مگر این‌که در عقدنامه شرط شده باشد که مرد به همسرش نفقه پرداخت نماید .

حضانت فرزندان

طبق قانون مدنی تعریفی از حضانت ارائه نشده است . حضانت درواقع همان نگاهداری و تربیت فرزندان می باشد . در خصوص حضانت تا سن هفت‌سالگی اولویت با مادر و بعد از هفت‌سالگی تا سن بلوغ حضانت با پدر خواهد بود .یعنی زمانی کودک پسر یا دختر تا سن هفت‌سالگی حضانت با مادر هست و بعد از آن با پدر تا سن بلوغ . در دختران سن بلوغ  نه‌سالگی و  پسر هم پانزده‌سالگی . دختر بعد از نه‌سالگی از حضانت پدر خارج می‌شود و می‌تواند خودش انتخاب کند که با مادرش زندگی کند  و یا با پدر .  پسر هم به همان نحو در سن پانزده‌سالگی خودش می‌تواند انتخاب کند که با پدر باشد یا با مادر .

البته آنچه که خیلی مهم است اینکه دادگاه مصلحت کودک را هم در نظر می‌گیرد . حال اگر در زمان حضانت که با پدر و یا مادر باشد می‌توان از طرف مقابل سلب حضانت کرد.  اگر مواردی مانند اعتیاد به الکل و مواد مخدرو  قمار و اشتهار به فساد اخلاقی و فحشا و اجبار کردن فرزند به تکدی‌گری و قاچاق و فساد فحشا و یا ضرب‌وجرح خارج از عرف باشد طرف مقابل می تواند تقاضای  سلب حضانت نماید . پس‌از فوت پدر حضانت با مادر خواهد بود .

وکیل دان مشاوره رایگان
وکیل دان و بهترین وکیل خانواده اراک مشاوره رایگان با وکیل

ملاقات فرزند :

در خصوص ملاقات فرزند زمانی‌که حضانت با فرد دیگری است  طرف مقابل فقط می‌تواند تقاضای ملاقات فرزند بکند . یعنی اگر در واقع تا سن هفت‌سالگی باشد مرد فقط می‌تواند تقاضای ملاقات فرزند را نماید . از هفت تا نه‌سالگی یا پانزده‌سالگی هم مادر متقابلاً می‌تواند درخواست ملاقات فرزند را نماید . معمولاً در ماه‌های اول و سال‌های اول کودکی روزهای ملاقات کمتر هست . مثلاً اگر فرزند فرزند یک ساله یا شیش ماهه باشد در حد چند ساعت بیشتر فرزند را در اختیار طرف مقابل یعنی پدر قرار نمی‌دهند . وقتی سن بیشتر بشود ممکنه که این ساعت ملاقات بیشتر گردد. یعنی مثلاً وقتی فرزند چهاریا  پنج سالش گردد ممکنه به 24 ساعت و 48 ساعت در هفته افزایش پیدا کند. ملاقات و درخواست ملاقات اگر درواقع طرف مقابل از تحویل فرزند به پدر یا مادر که حق قانونی ملاقات دارد خودداری کند مجازات زندان در نظر گرفته‌شده است .

مشاوره طلاق با بهترین وکیل خانواده اراک

بهترین وکیل خانواده اراک می تواند به شما در طلاق کمک نماید .زندگی زناشویی به سه طریق از هم منحل و رابطه زناشویی قطع می‌شود . 1- طلاق 2- فسخ 3- بذل مدت طلاق .

 مرد می‌تواند بدون هیچ‌گونه دلیلی همسرش را طلاق دهد . این طلاق از جانب زوج محسوب می‌شود  و حالا با شرایطی که بعداً گفته شد همسر خودش رو طلاق می تواند بدهد . فسخ یعنی این‌که درواقع یک عیوبی در زن یا مرد وجود دارد که این عیوب موجب می‌شود که عقد از بین برود . این شروط درواقع در قانون پیش‌بینی‌شده که به‌عنوان حق فسخ  گفته می شود و فوری هم هست .

بذل مدت

 بذل مدت مخصوص عقد موقت و صیغه هست .و در بذل مدت شوهر می‌تواند هر وقت که مایل باشه بقیه عقد موقت را به زن ببخشد و بذل کند . یعنی درواقع اگر مثلاً صیغه پنج‌ساله هست ممکنه مرد بعد از یک‌سال بذل مدت و صیغه را تمام کند . این‌جا بذل مدت انجام می‌شود و فسخ نکاح و طلاق آن زیاد با هم تفاوتی ندارند فقط تشریفات  و نوع طلاق مهم است.

مشاوره با وکیل خانواده انواع طلاق

 مشاوره با بهترین وکیل خانواده اراک می توانید همین حالا تماس بگیرید . در قانون دو نوع طلاق وجود دارد.  1-1 طلاق رجعی   2- طلاق بائن . طلاق رجعی طلاقی است که در مدت عده برای شوهر حق رجوع است . این یعنی جزء اختیارات شوهر است و برای زن نیست . مرد می‌تواند هر زمانی‌که خودش تقاضای طلاق نموده  نسبت‌به رجوع از طلاق  اقدام کند . در طلاق بائن در زمان عده برای مرد حق رجوع نیست و فقط بریا زن حق رجوع می باشد و پس از آن مرد می تواند به طلاق رجع کند . در موارد زیر طلاق بائن محسوب می شود .

1-  طلاقیکه  قبل‌از نزدیکی باشد یعنی در دوران عقد . 2- طلاق زن یائسه  3- طلاق خلع و مبارات. طلاق خلع طلاقی است که به واسطه کراهتی که زن از شوهرش دارد مالی را می‌بخشد تا طلاق بگیرد.طلاق مبارات طلاقی است که کراهت و بیزاری دو طرفه است . 3-  سه‌طلاقه که در واقع این از موارد طلاق بائن است. نوع دیگر درخواست طلاق ، طلاق به‌عنوان عسروحرج که در واقع اگر زن ادامه زندگی برایش سخت شود می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق به استناد عسروحرج بنماید.

 

فهرست مطالب

11 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر . برای ایتکه بتوانم طلاق بگیرم چه راهی وجود دارد . من همسرم بد اخلاق هست و بی مسئولیت میخوام از همسرم جدا بشوم . خرجی و نفقه میده ولی اخلاق ندارد . مهریه نمیخوام و فقط میخوام ازش جدا بشوم. تازگی ها به من اتهام رابطه نامشروع و خیانت میزنه و میگه تو با کسی در ارتباط هستی . آیا می تونم از همسرم برای این رفتارها افترا زده شکایت کنم و طلاق بگیرم . از کجا میتونم با بهترین وکیل در اراک برای پرونده خانواده صحبت کنم . از سایت خوب شما وکیل دان برای پاسخ به سوالم تشکر می کنم .موفق باشید و سرافراز

    1. سلام برای درخواست باید یکی دلایل و بندها و شرط های عقدنامه محقق شود . افترا به شما چنانچه بتوانید ثابت کنید که تهمت رابطه نامشروع و خیانت زده است یک دلیل خوب برای اثبات سو اخلاق و رفتار از سوی شوهرتان می باشد . در خصوص رفتار های بد ایشان چنانچه بتوانید شکایت کیفری با داشتن ادله در مورد ضرب و جرح و یا توهین و فحاشی مطرح و شوهرتان را محکوم کنید امکان اخذ طلاق زیاد خواهد بود . تشکر از طرح سوال و مشاوره با سایت وکیل دان

  2. سلام من یک مشکل حقوقی خانواده دارم در رابطه با طلاق و مهریه همسرم خیانت کرده و من میخوام جدا بشوم و طلاق بگیرم یک وکیل خوب خانواده در اراک میخواستم که کارهام را اون انجام بده تشکر

  3. سلام برای گرفتن وکیل خوب خانواده در اراک چگونه ارتباط برقرار کنم . لطفا یک وکیل خوب برای پرونده خانواده و طلاق و مهریه میخوام . ممنون از سایت وکیل دان

  4. سلام با تشکر من با همسرم دچار اختلاف زناشویی شدیم. علت اصلی اختلاف ما خیانت و داشتن رابطه نامشروع با خانمی که از آشنایان هست می باشد . شوهرم زیر بار این خیانت نمیره و انکار میکنه ولی من مطمئن هستم شوهرم در حال خیانت هست و یک سری پیامک هم دیدم . حالا چطور خیانت شوهرم را ثابت کنم و برای طلاق و مهریه یک وکیل خوب در اراک لطفا معرفی نمایید . تشکر از سایت شما

    1. سلام خیانت و داشتن رابطه نامشروع از مواردی هست که زن می تواند از دادگاه تقاضای صدور حکم طلاق کند . با استناد به بندهای شروط عقدنامه و عسر و حرج به وجود آمده از موجبات طلاق برای زوجه می باشد . اثبات خیانت شوهر با فیلم و پیامک و عکس ممکن هست. برای گرفتن طلاق نیاز به مدرک محکم دارید . از وکلای سایت وکیل دان جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان بهره ببرید و راهکار درست برای ادامه روند پرونده را پیدا و دنبال کنید . با تشکر

  5. با سلام و احترام آیا امکان ابطال صلح نامه ملکی که ۱۵ روز قبل از درخواست طلب مهریه، و البته بعد از اختلافات بین زن و شوهر انجام شده، وجود دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، چطور می تونم با وکیل خبره و متخصص مشورت کنم؟

    1. اثبات صوری بودن معامله قبل از مطالبه مهریه سخت خواهد بود چرا که مطابق قانون بعد از اقدام زن برای وصول مهریه هر گونه معامله به قصد فرار از پرداخت دین تلقی نی گردد . ولیکن با توجه به اینکه میان زوجین اختلاف وجود داشته چنانچه دلایلی در این خصوص وجود داشته باشد می توان نیت مرد را در انتقال مال به قصد فرار از دین احراز نمود . بنابراین وجود صلح نامه که بدون رد و بدل کردن مبلغ انجام شده و تقارن آن با اختلاف زناشویی و متعاقب آن مطالبه مهریه دلیل بر انجام معامله صوری دارد و می‌توان اقدام به طرح دعوا نمود.برای انجام مشاوره حقوقی بیشتر و بهتر می توانید تلفنی تماس بگیرید .

  6. سلام درود وکیل پرونده خانواده برای اعسار مهریه و نفقه می خواستم. برای طلاق آیا باید مرد دلیل خاصی داشته باشد تا همسرش دارای طلاق بدهد تکلیف مهریه چی می شود کا ندارم پرداخت کنم آیا قسطی نمی‌شود کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .