تهدید و توهین

توهین و افترا

برای مشاوره در خصوص شکایت تهدید و توهین همین حالا می توانید از وکلای سایت وکیل دان مشاوره حقوقی آنلاین تلفنی دریافت نمایید .

در ارتباط با جرم توهین عده ای اعتقاد دارند که در این جرم الزاماً باید از الفاظ رکیک استفاده شده باشد ولی باید گفت فحش بودن یا فحش نبودن یک لفظ مفهومی است که به اعتبار زمان و مکان تغییر پذیر است و تشخیص آن با درنظر گرفتن عرف و عادت و زمان و مکان و شخصیت طرفین بر عهده دادگاه است.بکار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود .در این پرونده متهم از طریق فحاشی به شاکی توهین نموده است و مستند به ماده 608 قانون مجازات اسلامی متهم محکوم گردیده است و در خصوص اتهام دیگر متهم مبنی بر تهدید به ضررهای مالی  با توجه به تهدید متهم به اسیدپاشی و ضرر نفسی متهم به استناد ماده 669 قانون مجازات اسلامی محکوم گردیده است و مطابق قانون ضرر نفسی شامل بیان و اعلام قصد صدمه نسبت به جان طرف است. تهدید و توهین از جرایم قابل گذشت است .

مشاوره با وکیل توهین و تهدید
وکیل تلفنی توهین و تهدید

مشاوره با وکیل تهدید و توهین

موضوع اتهام : 1- تهدید و توهین

سال وقوع جرم 1400 محل وقوع جرم  

هزینه دادرسی 5000 تومان

گردشکار:

حسب شکوائیه شاکی که اعلام داشته است مشتکی عنه همسر دخترم می باشد که به دلیل مشکلات خانوادگی در تاریخ 24/1/به جلوی منزل من آمده و شروع به فحاشی کرده و با بکار بردن الفاظ رکیک موجب هتک حرمت من شده است و حتی تهدید کرده منزل مرا به آتش خواهد کشید و آن اعمال را در جلوی منزل من و در نبود من انجام داده است وخانواده ام از ترس درب منزل را قفل نموده اند و مرا نیز به صرت تلفنی تهدید نموده است و حتی تهدید به تخریب شیشه های منزل نموده است لذا با توجه به ارتکاب مجدد ایشان به جرم و پرونده شماره 0190 کلانتری تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری و مجازات  نامبرده را خواستارم.     شاکی

مشاوره حقوقی آنلاین تهدید و توهین

دستور معاون دادستان :

شکوائیه عیناً به کلانتری ارجاع می گردد تا    1- نسبت به انجام تحقیقات مقدماتی از شاکی و شهود وی و جمع آموری ادله و مدارک شاکی پیرامون موضوع شکایت اقدام گردد.   2- نسبت به احراز هویت متهم با اخذ کپی شناسنامه یا کارت ملی اقدام گردد.    3- با دعوت طرفین سعی در سازش بین ایشان گردد در صورت سازش مراتب صورتجلسه استحضاراً در غیر این صورت پرونده در معیت شاکی و شهود وی به دادسرا ارسال گردد.

از شاکی تحقیق که اظهار داشت از متهم به دلیل فحاشی و تهدید به آتش زدن منزل شکایت دارم و شاهد نیز دارم و همچنین از شهود تعرفه شده از سوی شاکی نیز تحقیق به عمل آمد که شهود اظهار داشتند که شاهد بوده اند که متهم فحاشی و توهین و تهدید به خودکشی و آتش زدن و اسید پاشی می کرد و با کوبیدن به در و دیوار و دادو بیداد کردن باعث آبرو ریزی در محل شد. که سال گذشته نیز چندین بار این حرکات را انجام داده که با وساطت دیگران حل شد.

متعاقباً از متهم نیز بازجویی به عمل آمد که وی اظهار داشت این شکایت و اتهامات را قبول ندارم من برای دیدن زن و پسرم رفته بودم و من کاری انجام نداده ام.

برای متهم قرار کفالت بوجه الکفاله مبلغ پنجاه میلیون ریال تا ختم رسیدگی و صدور و اجرای کامل دادنامه صادر می شود قرار حین الصدور به متهم تفهیم شد پس از صدور قرار قبولی کفالت متهم آزاد می گردد.

قرار مجرمیت جرم تهدید و توهین

در خصوص اتهام آقای دارای سابقه کیفری متاهل دائر بر 1- توهین و فحاشی   2-   تهدید به آتش زدن منزل موضوع شکایت  ا.ب با عنایت به دلایل و امارات ذیل : 1- شکایت شاکی و تحقیقات انجام شده توسط مرجع انتظامی    2- اظهارات شهود تعرفه شده منعکس شده در پرونده    3- نحوه اظهارات متهم    4- سایر محتویات پرونده  بزه انتسابی نامبرده محرز و مسلم است علیهذا قرار مجرمیت وی صادر و مراتب در اجرای بند ز-ک ماده 3 اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب اعلام می گردد.

دستور دادیار اظهار نظر :

پرونده جهت موافقت دادستان ارسال و دستور ذیل صادر می گردد . با قرار صادره موافقم کیفر خواست تنظیم فرمائید. سپس کیفرخواست صادر و برای متهم طبق ماده 608 و 699 قانون مجازات اسلامی توهین و تهدید تقاضای مجازات می گردد.سپس پرونده به شعبه 108 جزایی ارسال می گردد.

پرونده با دستور ثبت وقت رسیدگی به تاریخ 28/2/تعیین وقت و شاکی و متهم احضار و دادستان دعوت می گردند و برگ احضاریه برای آنان ارسال می گردد.

در وقت مقرر جلسه دادگاه تشکیل و متهم و شاکی هر دو به دادگاه لایحه ای ارسال داشته اند و متهم در لایحه خود اظهار داشته است که همسرم منزل مشترک را بدون اجازه ترک نموده است و من برای دیدن آنها به درب منزل پدر خانمم رفته بودم که اجازه ورود به من ندادند و من به آنها معترض شدم و آنها با الفاظ رکیک و ناپسند به من فحاشی و توهین کردند و اظهارات شهود دروغ است و قبول ندارم و اصلاً در صحنه حضور نداشتند. جرم توهین و تهدید

مشاوره با وکیل تلفنی

رای دادگاه

در خصوص اتهام آقای دارای پیشینه کیفری آزاد با معرفی کفیل دائر بر توهین از طریق فحاشی و تهدید به ضررهای مالی ( آتش زدن منزل) به شرح کیفرخواست شماره صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان توجهاً به جمیع محتویات پرونده با عنایت به مشروح شکایت شاکی خصوصی و تحقیقات گسترده به عمل آمده در مرجع انتظامی و اظهارات مطلعین و کیفیت دفاعیات متهم و مداقه در قرار مجرمیت مستدل دادیار محترم شعبه 9  و سایر قرائن و امارات منعکس در پرونده من الحیث المجموع بزهکاری ایشان نزد این دادگاه محرز مستنداً به مادتین 669 و 608 قانون مجازات اسلامی و با رعایت ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت اولاً از حیث بزه توهین نامبرده را به تادیه مبلغ سیصد هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم می نماید. ثانیاً از حیث بزه تهدید به ضرر های مالی ایشان را به تادیه مبلغ یک میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس در حق صندوق دولت محکوم می نماید. رای صادره حضوری و ظرف مدت 20  روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم تجدید نظر استان است .

رئیس شعبه جزایی شهرستان

منابع حقوقی:

ماده 669 و 608 قانون مجازات اسلامی – ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت – ماده 3 اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب

برای مشاوره با وکیل متخصص تهدید و توهین همین حالا سوال خود را با وکلای متخصص ما مطرح نمایید .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .