لایحه دفاعیه توهین و تهدید

لایحه دفاعیه توهین و تهدید

شما کاربر محترم چنانچه قصد کسب اطلاع و مشاوره در خصوص اتهام توهین و تهدید دارید می توانید این لایحه دفاعیه توهین و تهدید را مطالعه نمایید و در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری داشتید اینجا می توانید وارد شوید .

مشاوره حقوقی با وکیل لایحه دفاعیه توهین و تهدید

شعبه محترم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً اینجانب امیر شاکی پرونده کلاسه 0103 پیرو شکایت تقدیمی اینجانب و صدور قرار منع تعقیب و بالتبع آن صدور قرار نقص تحقیقات از شعبه 101 دادگاه کیفری دو در خصوص پیگیری شکایت تقدیمی و در جهت رفع نقض و دفاع از حقوق قانونی خود مطالب ذیل را به استحضار عالی می رساند :

در ذیل ادامه نوشتار حقوقی در خصوص لایحه دفاعیه توهین و تهدید آمده است .

مشاوره با وکیل لایحه دفاعیه توهین و تهدید
مشاوره حقوقی وکیل تلفنی لایحه دفاعیه توهین و تهدید

1- مطابق شکواییه تقدیمی بر علیه مشتکی عنه خانم ر شرح ما وقع به این شرح بوده است که طبق قرارداد با درمانگاه خصوصی که ضمیمه شکواییه می باشد از ابتدای اسفند 1399اینجانب به عنوان پزشک در مرکز مذکور شروع به فعالیت نمودم و در مورخ 1اسفند ماه ساعت ۲۴ در حالی که مشغول انجام وظایف و ویزیت بیماران بوده ام دونفر آقا از همراهان بیمار به نام وارد درمانگاه شدند یکی از همراهان که به گفته خودش همسر بیمار نیز بود بدون اجازه گرفتن در حالی که بنده در مطب مشغول ویزیت بیمار دیگری بودم وارد مطب گردید و اصرار بر اورژانسی بودن بیمار و الزام فوری پزشک بر بالین بیمارش داشت .

مشاوره با وکیل لایحه دفاعیه توهین و تهدید

با توجه به اینکه شواهد بالینی دال بر غیر اورژانسی بودن بیمار داشت و با نظر به اینکه درمانگاه مذکور صرفا یک کلینیک خصوصی بوده و قادر به ارائه خدمات اورژانسی در سطح اورژانس نیز نبود بنده به ایشان گفتم که پس گرفتن علایم حیاتی بیمار توسط پرستار بر بالین بیمار حاضر میشوم اما بلافاصله همراه بیمار شروع به فحاشی و لگد زدنهای مکرر به میز مطب کرد به نحوی که موجب زمین خوردن گوشی موبایل بنده از روی میز شد و وسایل داخل مطب و روی میز را بهم ریخت .

همچنین هر دو نفر از همراهان بیمار مذکور قصد ضرب و شتم اینجانب را نیز داشتند که توسط سایر بیماران و همراهانشان و پرسنل درمانگاه از چنین اتفاقی جلوگیری گردید و همراهان بیمار را به خارج از درمانگاه فرستادند که بلافاصله بنده با ۱۱۰ تماس گرفتم و پس از شرح واقعه ایشان در درمانگاه حاضر شده و صورت جلسه ای در حضور شاهدین تنظیم گردید که ضمیمه میباشد لذا به جهت واقعه رخ داده و بزه معنونه و عدم امنیت جانی و مالی اینجانب به عنوان پزشک درمانگاه از متهم موصوف شکایت نمودم .

مشاوره با وکیل آنلاین در خصوص اتهام تهدید

2- در خصوص صحت ادعای اینجانب و اثبات موضوع ، صورتجلسه مرجع انتظامی ضمیمه پرونده می باشد که بلافاصله مامورین در محل حاضر و مراتب را صورتجلسه نمودند. همچنین در خصوص تخریب و به هم ریختن اتاق عکس هایی تهیه نمودم که در پرونده پیوست می باشد .

3- با توجه به قرار نقص تحقیقات صادره از شعبه 101 کیفری در خصوص اخذ تصاویر دوربین مدار بسته محل با توجه به گذشت مدت حدود 2 سال از طرح شکایت مطروحه عملاً امکان اخذ فیلم دوربین مدار بسته وجود نخواهد داشت و در همان زمان نیز با توجه به تهدیدات خانواده متهمه همکاری لازم برای اخذ فیلم ها وجود نداشت .

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص تنظیم لایحه توهین و تهدید

4- در خصوص شهود نیز باید به عرض برساند اینجانب از همان زمان از محل رفته ام و ساکن هستم و دیگر در محل درمانگاه حضور ندارم و دسترسی کامل به شهود نیز ندارم ولیکن شهود درهمان موقع تنظیم صورتجلسه توسط مامورین انتظامی حاضر شده و مراتب را گواهی و ذیل صورتجلسه را امضا نموده اند که موضوع را اثبات می نماید ولیکن به جهت عدم دسترسی به شهود تقاضای احضار ایشان را از طریق دادسرا و اخذ اظهارات شهود به جهت کشف جرم و حقیقت ماجرا را استدعا دارد .

مشاوره وکیل توهین و فحاشی

5-در خصوص استعمال الفاظ توهی آمیز توسط متهم نیز به عرض می رساند که توهین به صورت عملی با توجه به هم ریختن اتاق کار و استعمال الفاظ توهین آمیز و تحقیر آمیز بوده است به نوعی که الفاظ مذکور که علیه اینجانب توسط مشتکی عنه مطرح گردیده موجب وهن اینجانب شده و مشتکی عنه با سوء نیت مطالب افتراء آمیزی را به اینجانب نسبت داده است و نسبت های ناروایی را به اینجانب نسبت داده است  تهدید به ضررهای نفسانی و شرافتی و جانی نموده است که موجب هتک حرمت و سلب آسایش برای  اینجانب  که پزشک می باشم شده است .

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

6- مطابق ماده 697 قانون مجازات اسلامی که اشعار دارد (( هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را‌ صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می ‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که‌ موجب حد است به جزای نقدی درجه شش محکوم خواهد شد. )) .

لذا بزه انتسابی با توجه به اینکه متهمه به صراحت الفاظ توهین و افترا آمیز را نسبت داده است در حالیکه ادعای ایشان در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده لذا بزه انتسابی محرز و مسلم می باشد و  با توجه به عبارت یا مقرر در ماده 697 قانون مجازات اسلامی تعزیرات…. به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحاً نسبت دهد یا آنها را منتشر نماید عدم نشر و یا عدم حضور ثالث در نسبت دادن عمل مجرمانه مانع صدق بزه افتراء نمی گردد.

مشاوره در مورد جرم توهین

7- همانطوریکه مستحضر می باشید جرائم افتراء و اظهار اکاذیب یا انتساب اعمال خلاف حقیقت به دیگران با توجه به مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، با اطلاع یافتن یا قابلیت اطلاع دیگران (و جمله منسوب الیه) از مطلب کذب اظهار شده یا انتساب امری که مطابق قانون، آن امر جرم محسوب می‌شود تحقق می‌یابد که در ما نحن فیه مشتکی عنه با ایراد اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقع به اینجانب مرتکب جرم توهین و افتراء شده که قابل تعقیب کیفری است . لایحه دفاعیه توهین و تهدید را می توانید از مشاوران ما درخواست نمایید .

مجازات جرم توهین و تهدید

8- برای تحقق جرم توهین، وجود سوءنیت و قصد بی‌ حرمتی لازم است. با توجه به گزارش مامورین و صورتجلسه مرجع انتظامی و گواهی شهود ذیل آن و تخریب گوشی و اتاق کار  و بی حرمتی که متهم به اینجانب شده است جرم توهین محقق شده ‌است. الفاظی که متهمه به کار برده سبب بی‌حرمتی به اینجانب شده ‌است. به‌ عبارت‌ دیگر متهم به اینجانب بر خلاف واقع تهمت و افتراء زده و به اینجانب نسبت  مجرمانه داده لذا جرم توهین و افتراء محقق شده است .

9- متهمه چگونه  به خود اجازه می‌دهد به دیگران توهین کند  و علیه آبرو و شخصیت اینجانب که پزشک می باشم . چنین الفاظ توهین آمیزی را به کار ببرد و اینجانب را تهدید جانی و حیثیتی نماید . در حالیکه اینجانب در حال انجام وظیفه و ارائه خدمات پزشکی به بیمار بوده ام لذا هیچگونه توجیهی برای اقدام زشت ایشان وجود ندارد  متهم علاوه بر  اخلال در نظم و آسایش عمومی بیمارستان مرتکب جرایم معنونه در شکواییه شده لذا به شرح مذکور  تقاضای مجازات ایشان را دارم.

شکایت توهین و تهدید

علیهذا از متهمه به اتهام توهین و افتراء که به دلیل آسیبی که به آبرو و شخصیت اینجانب به عنوان پزشک وارد ساخته و موجب شده از نظر روحی آسیب ببینم و قصد متهم تحقیر اینجانب بوده است شکایت دارم . با توجه به مدارک و مستندات اتهام توهین و تهدید و افترا و تخریب محرز ومسلم می باشد و عملی کاملاً مذموم می باشد لذا از محضر شعبه محترم تقاضای پیگرد و مجازات مشتکی عنه را استدعا دارد.  

با تشکر

شاکی

برای مشاوره با وکیل در خصوص اتهام لایحه دفاعیه توهین و تهدید می توانید با وکلای سایت مشاوره حقوقی دریافت نمایید .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .