کلاهبرداری انتقال وجه

کلاهبرداری انتقال وجه

برای مشاوره با وکیل در خصوص کلاهبرداری انتقال وجه اینجا کلیک نمایید.

کلاهبرداری انتقال وجه از جمله موضوعات و مشکلات در بستر فضای مجازی می باشد . انواع مختلفی از کلاهبرداری انتقال وجه وجود دارد . به عنوان مثال فردی با انجام مانورهای متقلبانه و فریب موفق به اخذ مبلغ از شما می گردد یا در یک خرید اینترنتی و سفارش یک کالا وجوهی را به حساب طرف مقابل واریز و دیگر خبری از فروشنده نیست و متوجه کلاهبرداری می شوید .

شیوه دیگر کلاهبرداری از طریق کلاهبرداری انتقال وجه است که در بستر فضای مجازی و اینترنت و شبکه های اجتماعی کلاهبردار موفق به اخذ وجوه از شما می گردد چه از طریق ارسال لینک و یا هک و غیره .

چنانچه مورد کلاهبرداری انتقال وجه قرار گرفتید اولین کار تماس با پلیس فتا و تقاضای مسدود کردن حساب مقصد است تا بتوانید در اولین فرصت نسبت به طرح شکایت خود علیه شخص کلاهبردار اقدام نمایید .

در ذیل یک نمونه لایحه در مودر کلاهبرداری آورده شده است .

برای مشاوره بیشتر می توانید با وکلای سایت تماس بگیرید و مشاور حقوقی تلفنی دریافت نمایید .

مشاوره با وکیل
مشاوره حقوقی وکیل تلفنی کلاهبرداری انتقال وجه

ریاست محترم محاکم عمومی جزایی شهرستان

سلام علیکم

احتراماً اینجانب به وکالت از سوی موکل آقای بدینوسیله مراتب اعتراض موکل را نسبت به قرار منع تعقیب شماره 14023 مورخ 1402/03/18 موضوع پرونده کلاسه 010 صادره از شعبه محترم اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان که در تاریخ 1402/03/18 ابلاغ گردیده اعلام و در دفاع مطالب ذیل را به استحضار عالی می رساند :

شرح ماوقع  :

مشتكي‌عنه آقاي جواد كه در زمينه مهندسی مکانیک جهت تعميرات دستگاه‌هاي كارگاه موكل همكاري داشته از موقعيت سوء استفاده نموده و با اظهار اينكه در خريد و فروش کالا داراي قدرت و نفوذ زيادي مي‌باشد و از اين راه درآمد و سود زيادي كسب نموده است موكل را ترغيب در پرداخت وجه نموده و در چندين نوبت با اصرار و انجام مانورهاي متقلبانه نظير اختيارات واهي و تماس هاي صوري با افراد مختلف در خصوص محموله‌هاي چند تني کالا جهت اطمينان دادن به موكل و ارائه حساب‌هاي بانكي نهايتاً به هدف خود كه اميدوار نمودن موكل به كسب درآمد و سود خيلي زياد از خريد و فروش کالا بوده است مي رسد .

مشاوره با وکیل کلاهبرداری انتقال وجه

درحالي‌كه تمامي اظهارات مشتكي‌عنه با فریب و  صحنه‌سازي و انجام مانورهاي متقلبانه صورت گرفته كه براي هر شخصي باورپذير جلوه نموده و نهايتاً موكل را جهت سرمايه گذاري فريب داده و مشتكي‌عنه موفق مي‌شود طي دو مرحله نسبت ‌به اخذ وجوه از موكل  اقدام و جمعاً مبلغ 3000000 تومان دريافت و هر بار با وعده اين‌كه معامله ديگري در حال انجام است و اصل مبلغ و سود حاصله قبلي پرداخت مي‌شود و مبلغ بيشتري را پرداخت كنيد از موكل سوء استفاده نموده و مجدداً چندين بار ديگر تقاضاي وجه مي نمايد كه موكل به دليل عدم پرداخت وجوه خود مشكوك شده و متوجه عمليات فريبكارانه وي مي گردد تا اينكه مشخص مي‌شود كه مشتكي‌عنه اشخاص زيادي را همچون موكل فريب داده و در سطح شهر كلاهبرداري به همين روش به صورت گسترده انجام داده است كه تعدد و تكرار جرم دلالت بر سوء نيت و عمد در بزه ارتكابي دارد.

مشاور حقوقی تلفنی کلاهبرداری انتقال وجه

دفاعیات :

1- به جهت اثبات موضوع و اینکه مشتکی عنه با همین شیوه اقدام به انجام اعمال مجرمانه مشابه در سطح شهر انجام داده از محضر دادگاه محترم تقاضای بررسي كليه حسابهاي بانكي شخص مشتكي عنه و بستگان درجه يك  ايشان را استدعا دارد .

2- مشتکی عنه بسیار متبحرانه عمل نموده است به طوری که با هر شخص با توجه به شخصیت و نیاز وی اقدام به طرح پیشنهاد و نهایتاً اغفال و فریب وی می نموده است . تعدد اشخاصی که فریب مشتکی عنه را خورده اند بسیار زیاد می باشد که توسط دادیار محترم استعلام پرونده های حقوقی انجام و مضبوط در پرونده می باشد . همانطوریکه فوقاً نیز به عرض رسید مشتکی عنه بسیار ماهرانه نقشه خود را در جهت فریب موکل کشیده و با استفاده از چرب زبانی و انجام مانورهای متقلبانه و خدعه آمیز از جمله  اینکه با افراد زیادی مشغول فعالیت می باشد و اشخاص زیادی را می شناسد که حکایت از جلب اعتماد موکل داشته است .

کلاهبرداری انتقال وجه
مشاوره با وکیل کلاهبرداری انتقال وجه

وکیل آنلاین کلاهبرداری انتقال وجه

3- همانطوریکه بیان شد مشتکی عنه رفتار فریب را متناسب با هر شخص انجام می داده و درست است که موکل مهندس می باشد ولیکن آیا امکان فریب مهندس هیچ شرکتی وجود ندارد ؟؟

در ما نحن فیه چون مشتکی عنه می دانسته اعمال فریب آمیزی که در مورد سایر اشخاص در موکل موثر واقع نمی گردد مجبور به انجام اعمالی گردیده تا بتواند اعتماد موکل را جلب نماید و موکل نیز برای اطمینان از حساب های ایشان پرس و جو می کند که با توجه اینکه در آن زمان هنوز مشتکی عنه قصد نهایی خود را بر فریب اشخاص و بردن مال اعمال نکرده بود لذا گردش حساب های بانکی ایشان نیز رقم بسیار بالایی را نشان می داد که خود نوعی جلب اعتماد برای موکل بوده است .کلاهبرداری انتقال وجه

مشاوره تلفنی با وکیل کلاهبرداری انتقال وجه

4- برای جلب اعتماد و فریب موکل مشتکی عنه آقای جواد اقدام به صدور چک نیز نموده است . با توجه به اینکه مشتکی عنه از قبل اقدام به اغفال و بردن وجوه موکل نموده صرف دادن چک به ایشان رافع مسئولیت کیفری ایشان نیست و تحویل چک نیز در راستای عمل مجرمانه کلاهبرداری صورت گرفته است چرا که هیچ مبلغی از طلب موکل پرداخت نگردیده و صدور چک از حسابی که موجودی ندارد با وصف اقدامات مجرمانه قبلی مبنی بر کلاهبرداری دلالت بر سوء نیت ایشان در اخذ وجوه از موکل داشته است .کلاهبرداری انتقال وجه

کلاهبرداری انتقال وجه

5- مشنکی عنه آقای جواد شاکیان بسیاری دارد و به جهت اینکه اعمال نامشروع خویش را موجه جلوه دهد اقدام به صدور چک در قبال طلب شاکیان نموده و با این امر قصد از بردن جنبه کیفری اعمال خویش را داشته است در حالی که مقدمه تحویل چک به افراد بردن مال ایشان از طریق کلاهبرداری بوده است و با این ترفند باعث گردیده تا شکات به صورت کیفری نتوانند شکایت خود را مطرح نمایند و بالاجبار با فشار اقدام به طرح دعوای حقوق نمایند .

وکیل پایه یک دادگستری کلاهبرداری انتقال وجه

6- مشتکی عنه به طور وسیع اقدام به اخذ وجوه از مردم نموده است و با توجه به طیف وسیع  گسترده به نوعی اخلال در نظام اقتصادی شهر شده است . وصول وجوه کلان به صورت نقد در قبال چک به اشخاص حقیقی تحت عنوان سرمایه گذاری و غیره از مصادیق اخلال در نظم اقتصادی و موجب حیف و میل اموال مردم یا‌ اخلال در نظام اقتصادی شده و  موجب خسارات و ضرر و زیان زیادی برای افراد و مردم شده است و اخذ وجوه به صورت کلان و فراوان موجب سوء استفاده و فساد گردیده است لذا در این خصوص تقاضای استعلام موضوع را از نهاد های محترم سطح شهر دارد تا شاید در این موضوع بتوانند اطلاعات مهمی را در رابطه با مشتکی عنه در اختیار مرجع قضایی قرار دهند .

مشاوره وکیل کیفری

7- با توجه به حجم گسترده اعمال مجرمانه مشتکی عنه رسیدگی به جرائم مشتکی عنه در صلاحیت دادسراها و دادگاههای انقلاب اسلامی است و دادسراها و دادگاههای مزبور در‌مورد این جرائم با تعداد شکات فراوان می طلبد فوراً و خارج از نوبت رسیدگی تا آثار جرم از بین نرود و حقوق مردم تضییع نگردد.کلاهبرداری انتقال وجه

مجازات کلاهبرداری

8- کلاهبرداری از جمله جرایم مقید بوده که شرط تحقق آن حصول نتیجه خاص بردن مال دیگری است. بردن مال دیگری نیز مستلزم تحقق دو چیز است 1- ورود ضرر مالی به قربانی  2- انتفاع مالی کلاهبردار یا شخص مورد نظر وی که در ما نحن فیه مشتکی عنه با عملیات فریب موفق به اخذ وجوه از موکل اینجانب و ورود ضرر گردیده و از این راه مشتکی عنه انتفاع مالی برده است لذا  همانطوریکه مستحضر می باشید برای شکل‌گیری جرم کلاهبرداری همچون بسیاری از جرایم دیگر به سه عنصر قانونی، مادی و معنوی نیاز است.

در این پرونده مشتکی عنه با رفتار مجرمانه و  با کمک اعمال متقلبانه‌‌ای، خود را فردی با نفوذ معرفی می‌کند و موجب فریب موکل‏ شده و مبلغی از او دریافت می‌کند.  در صورتی که مشتکی عنه از ابتدا قصد کلاهبرداری داشته و با فریب پولی به دست آورده است.

وکیل تلفنی

در جرم کلاهبرداری متضمن‏ برخی صحنه‏ سازی‏ها و مانورهای متقلبانه است. اثبات توسل متهم به وسایل و صحنه‏سازی‏های متقلبانه‏ بر عهده دادسرا است. شکی وجود ندارد که‏ توسل به وسایل متقلبانه باید مقدم بر تحصیل مال بوده و باید برای‏ تحصیل مال صورت گیرد. ماده یک قانون تشدید مجازات‏ مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به ذکر نمونه‏ها و مصادیقی از وسایل متقلبانه پرداخته است بنابراین از باب تمثیل‏ است و نباید حصری تلقی شود. همچنین قربانی کلاهبرداری باید مال را با رضایت‏ اما در نتیجه فریب خوردن در اختیار مجرم قرار دهد.

علیهذا نظر به مراتب مذکور ، با عنایت به دفاعیات معروضه تقاضای نقض قرار منع تعقیب صادره و صدور حکم بر محکومیت مشتکی عنه به اتهام کلاهبرداری را استدعا دارد .

با سپاس فراوان

وکیل شاکی

برای مشاوره با وکیل در خصوص کلاهبرداری انتقال وجه همین حالا می توانید با وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .