نمونه متن ماده 477

مشاوره حقوقی تلفنی نمونه متن ماده 477

نمونه متن ماده 477 و درخواست اعمال ماده مذکور تنظیم شده توسط وکیل پایه یک دادگستری

برای آگاهی شما عزیزان یک نمونه درخواست اعمال ماده 477 در زیر درج می گردد ( لایحه در خصوص استرداد جهیزیه می باشد ) این لایحه برای آشنایی کاربران و همکاران گرامی با نحوه تنظیم لایحه یا درخواست اعتراض خلاف شرع بیّن یا همان ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری است.

در خصوص اعمال ماده 477 و نمونه متن ماده 477 ، ذکر نکاتی لازم و ضروری می باشد .

مشاوره حقوقی تلفنی نمونه متن ماده 477
مشاوره حقوقی وکیل جرم نمونه متن ماده 477

مشاوره با وکیل در خصوص نمونه متن ماده 477

باد بدانید که ماده 477 از طرق فوق العاده اعتراض به آرای قطعی مراجع قضایی است و در زمانی انجام می شود که رای صادره قطعی باشد و اگر رای مهلت اعتراض داشته باشد امکان اعمال ماده 477 وجود ندارد .

در خصوص ماده 477 مهلت خاصی وجود ندارد و اعتراض موضوع ماده 477 فاقد مهلت می باشد ولی بهتر است بعد از ابلاغ دادنامه قطعی،مطرح گردد تا اگر حکم جنبه اجرایی دارد سریع تر پیگیری گردد .

پس از اینکه درخواست ماده 477 را مطابق نمونه متن ماده 477 را به دبیرخانه مذکور ارائه نمودید و شماره پیگیری دریافت داشتد از نظر مدت زمان رسیدگی، معمولاً قبول یا رد درخواست ماده 477، حدوداً دو ماه طول می کشد تا جواب برای شما که معمولاً به صورت پیامک است ارسال شود و زمان رسیدگی در شعبه مرجوعه دیوان نیز بسته به حجم پرونده ها ،ساده یا پیچیده بودن موضوع پرونده و رویه کاری آن شعبه متفاوت است که در این خصوص می توانید توقف اجرای حکم را درخواست نمایید .

بر اساس ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، تنها دلیلی که مورد اعتراض است اینکه رای صادره خلاف بین شرع باشد و اگر فردی استناد به دفاعیاتی نماید که قبلاً در دادگاه بیان داشته و یا به طور کلی دفاع حقوقی انجام دهد عملاً نتیجه ای حاصل نخواهد شد .

در صورتی که درخواست اعمال ماده 477 بر اساس نمونه متن ماده 477 به دبیرخانه تحویل می گردد و چنانچه مورد قبول و پذیرش واقع گردد پرونده به شعبه ای از دیوان عالی کشور ارجاع می گردد تا رسیدگی و طبق مراحل انجام گردد.

در خصوص اعمال ماده 477 چنانچه رای صادره خلاف بین شرع باشد باید منتظر قبول یا عدم قبول درخواست خود بمانید و همانطوریکه که در بالا نیز به آن اشاره شد به صورت پیامک نتیجه به شما اعلام می گردد . درصد قبولی اعمال ماده 477 پایین است و حتی بعد از قبول شدن نیز که در شعب دیوان پرونده مطرح و ارجاع می گردد نیز ممکن است درخواست رد شود .

در خصوص پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری مطرح می شود مطابق قانون و رویه دیوان عدالت می توان اعمال ماده 477 از دیوان عدالت اداری نمود . بر همین اساس به استناد ماده 79 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، می توان اعمال ماده 477 نمود . مطابق نمونه متن ماده 477 می توانید درخواست خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کنید و نکته مهم اینکه هم از نظر خلاف بین شرع و هم از نظر خلاف قانون بودن حکم صادره قابل اعمال است .

برای اعمال ماده 477 درخواست خود را به دادگستری کل استان و دبیرخانه ای که برای منظور وجود دارد تحویل دهید و شماره پیگیری را دریافت نمایید .

برای مشاوره در خصوص تنظیم نمونه متن ماده 477 همین حالا می توانید با وکلای سایت وکیل دان مشاوره حقوقی دریافت نمایید .

نمونه متن ماده 477 تنظیمی توسط وکیل داگستری

به نام خدا

بسمه تعالی

دبیرخانه محترم کمیسیون ماده 477

 سلام ‌علیکم

 احتراماً اینجانب ر به استحضار عالی می رساند به موجب دادنامه شماره 14020 صادره از شعبه دادگاه خانواده شهرستان موضوع پرونده کلاسه 14 که به موجب دادنامه شماره 140201390 صادره از شعبه دادگاه تجدید نظر استان قطعی گردیده با توجه به اینکه رای صادره خلاف بین شرع و قانون اصدار گردیده و موجب تضییع حقوق اینجانب گردیده تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری و دستور رسیدگی مجدد به پرونده و نقض آن را دارد .

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

خانم که همسر قانونی اینجانب اینجانب می باشد دادخواستی به خواسته استرداد جهیزیه در دادگاه خانواده علیه اینجانب مطرح می نماید . مطابق شرح دادخواست مطروحه ، ایشان با ارائه سیاهه جهیزیه ادعا نموده که موضوع لیست جهیزیه را به اینجانب تحویل نموده در حالیکه این ادعا کذب بوده و بدون هیچگونه ادله و مدرک و بدون اینکه اینجانب حتی لیست سیاهه مذکور را امضا نموده باشم تقاضای صدور حکم را نموده که متاسفانه دادگاه بدوی و تجدید نظر بدون توجه به دفاعیات اینجانب مبادرت به صدور حکم بر محکومیت اینجانب صادر نموده است که رای صادره به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد . نمونه متن ماده 477

زوجه مطابق دادخواست مطروحه مدعی شده که لیست جهیزیه را به منزل مشترک آورده و تحویل اینجانب نیز نموده است در حالیه اولاً اینجانبان هنوز زندگی مشتک را شروع ننموده ایم و  اساساً زوجه جهیزیه خود را به خصوص اموال موضوع خواسته را به منزل مشترک نیاورده است ثانیاً لیست موضوع جهیزیه به هیچ عنوان تحویل اینجانب نگردیده است و به عبارت دیگر موضوع سیاهه جهیزیه به اینجانب تحویل نشده واینجانب هم لیست مذکور را امضا نکرده ام .

با این اوصاف دادگاه محترم خانواده و تجدید نظر استان بدون دلیل و مدرک و صرفاً با شهادت شهود با استدلال مرقوم در دادنامه حکم بر اثبات تحویل جهیزیه و محکومیت اینجانب بر استرداد جهیزیه صادر نموده است .

نمونه رای ماده 477

در توضیح به عرض می رساند با همسرم در حال حاضر دارای اختلافات خانوادگی و طلاق می باشیم و ایشان به جهت تحت فشار قرار دادن بنده نسبت به طرح دعوای واهی اقدام نموده و این امر در کیفیت دادرسی و رای صادره موثر بوده که متاسفانه مورد توجه دادگاه  خانواده و تجدید نظر قرار نگرفته است . نمونه متن ماده 477

اظهارات شهود معرفی شده از سوی همسرم کذب محض می باشد . همانطوریکه فوقاً نیز به عرض رسید به هیچ وجه همسرم جهیزیه به اینجانب تحویل نداده است لذا اظهارات شهود تعرفه شده در دادگاه کذب می باشد . اینجانب نیز از اقوام و خانواده و مطلعین شهودی دارم که حاضر به ادای شهادت در محضر دادگاه می باشند و گواهی می دهند که زوجه لیست اموال موضوع جهیزیه را به منزل تهیه شده از سوی اینجانب نیاورده و اساساً تحویل نداده است . به پیوست استشهادیه شهود که مراتب مذکور را گواهی نموده اند ضمیمه لایحه تقدیم می گردد. نمونه متن ماده 477

همانطوریکه مستحضر می باشید زوجه صرفاً می تواند با استفاده از لیست یا سیاهه جهیزیه که به امضای شوهر رسیده باشد نسبت به مطالبه و استرداد جهیزیه اقدام نماید. باید توجه داشت برای اینکه سیاهه جهیزیه تبدیل به سند عادی شود امضا شوهر می بایست در ذیل آن ثبت گردیده باشد در غیر این صورت بدون امضای زوج، سیاهه جهیزیه دارای اعتبار سند عادی نیست.

همچنین روش های قانونی دیگر از جمله ارائه فاکتور خرید، شهادت شهود، تامین دلیل و اقرار زوج در صورتی موضوعیت دارد که اصل وجود جهیزیه و تحویل آن به زوج محرز و مسلم گردد که در مانحن فیه فاکتورهای ارائه شده از سوی زوجه اصالت نداشته است و اصلاً محرز نمی باشد چنین اقلامی مطابق فاکتور وجود داشته یا خیر و اینکه صرف ارائه فاکتور دلیل تحویل جهیزیه و اموال به اینجانب نخواهد بود . نمونه متن ماده 477

علی ایحال از آنجائی که لیست سیاهه جهیزیه را اینجانب امضاء ننموده ام و عدم امضاء لیست سیاهه در واقع عدم پذیرش اموال مذکور به عنوان جهیزیه زوجه می باشد و در حقیقت عدم امضاء ذیل سند عادی سیاهه حاکی از این است که زوجه این اموال را به عنوان جهیزیه به منزل اینجانب نیاورده و تحویل نداده است  و زندگی مشترک شروع نگردیده تا اثاثیه مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد و اینجانب نیز به صراحت اقرار به عدم امضا ذیل سند عادی سیاهه جهیزیه و عدم تحویل گرفتن آن نموده ام و  صرف ارائه فاکتور خرید از سوی زوجه نمی‌تواند مؤثر در مقام باشد .

نظر به اینکه دلیل کافی بر مالکیت زوجه نسبت به اقلام مذکور اقامه نشده است و فاکتور ابرازی دلیل بر صحت ادعا نیست و اقلام مذکور برابر سیاهه ابرازی به امضاء شهود و اینجانب نرسیده و به عنوان جهیزیه تحویل اینجانب نیز نگردیده است و فاکتور های ارائه شده  مورد ایراد و اشکال است که دلالت بر مالکیت همسرم به اقلام مزبور ندارد.

نکته حائز اهمیت اینکه زوجه می بایست در محل اقامت اینجانب و یا در محل اموال مورد ادعا که تهران می باشد اقامه دعوی می نمودکه در این خصوص دادگاه کرج صالح به رسیدگی نبوده و از این حیث نیز تخلف صورت گرفته است .

علیهذا نظر به مراتب مذکور نظر به دفاعیات معروضه تقاضای بررسی مجدد پرونده و نقض دادنامه صادره  و دستور شایسته را استدعا دارد .

                                                                                              با سپاس فراوان

مشاوره با وکیل اعمال ماده 477

                                                                                           

استشهادیه

بدینوسیله اینجانبان امضا کنندگان ذیل گواهی و شهادت می دهیم که خانم لیست سیاهه جهیزیه مورد ادعا در دادگاه خانواده را به هیچ عنوان به منزل همسرش آقای نیاورده و به ایشان نیز تحویل نداده است . زوجین زندگی مشترک را شروع نکرده اند و اینجانبان اموالی که زوجه ادعای آنرا نموده که متعلق به زوجه باشد و در منزل آقای باشد مشاهده نکرده ایم و حاضر می باشیم عندالزوم در محضر دادگاه محترم این مطالب را  گواهی و شهادت دهیم  .

نمونه اعمال ماده 477 اثبات وقوع عقد بیع

بسمه تعالی

دبیرخانه محترم کمیسیون ماده 477

 سلام ‌علیکم

 احتراماً اینجانب ر به استحضار عالی می رساند به موجب دادنامه شماره 140201 صادره از شعبه دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی موضوع پرونده کلاسه 140101920 که به موجب دادنامه شماره 140201390 مورخ 09/12/1400 صادره از شعبه دادگاه تجدید نظر استان قطعی گردیده با توجه به اینکه رای صادره خلاف بین شرع و قانون اصدار گردیده تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری و دستور رسیدگی مجدد به پرونده و نقض آن را دارد .

مهلت درخواست اعمال ماده 477

آقای ……… دادخواستی به خواسته اثبات وقوع بیع و الزام به تنظیم سند رسمی علیه اینجانب مطرح می نماید . مطابق شرح دادخواست مطروحه ، ایشان با ادعای اینکه مبلغی را پرداخت نموده و این پرداختی به عنوان بخشی از ثمن معامله بوده مدعی مالکیت در ملک متعلق به اینجانب شده است که موضوع بدواً در شعبه دادگاه عمومی رسیدگی و با استدلال دادگاه حکم بر بی حقی ایشان صادر گردیده است که متعاقب آن پرونده به علت تجدید نظرخواهی در شعبه دادگاه تجدید نظر رسیدگی ولیکن دادگاه محترم تجدید نظر با استدلال مرقوم در دادنامه و احراز مالکیت سه دانگ مشاع حکم بر اثبات وقوع عقد بیع و انتقال سند رسمی صادر نموده است .

در توضیح به عرض می رساند آقای ئ بوده و در حال حاضر دارای اختلافات خانوادگی و طلاق می باشیم و ایشان به جهت تحت فشار قرار دادن بنده نسبت به طرح دعوای واهی اقدام نموده و این امر در کیفیت دادرسی و رای صادره موثر بوده که متاسفانه مورد توجه دادگاه تجدید نظر قرار نگرفته است .

نمونه درخواست اعمال ماده 477 حقوقی نمونه رای ماده 477

در شرح و توضیح ما وقع اینکه اینجانب در سال 99 اقدام به خرید یک باب آپارتمان نمودم . در آن زمان برای خرید این ملک مبلغی را کسر داشتم که از آقای مبلغ 74 میلیون تومان قرض نمودم و معامله را انجام دادم و ملک را تحویل گرفتم و بعدا نیز مبلغ مذکور را که به عنوان قرض بود را به ایشان پس دادم و به هیچ وجه مبلغ واریزی ایشان به عنوان ثمن معامله نبوده است و مدرک و دلیلی نیز بر این ادعا از سوی آقای ارائه نشده است .

 استدلال دادگاه تجدید نظر مبنی بر اینکه در ظهر مبایعه نامه در هنگام تحویل لوازم و شیر آلات به منزله اقدامات مالکانه جهت تکمیل واحد مذکور جهت سکونت بوده مبنای حقوقی و قانونی ندارد چرا که در خصوص ادعای آقای ، با توجه به وجود مبایعه نامه که در آن خریدار و فروشنده مشخص است امضای مذکور سندیت ندارد و با توجه به اینکه اینجانب در آن زمان دارای مشغله بودم از پدر همسرم در خواست نمودم که یک مقدار از کارهای مربوط به آپارتمان از جمله تجهیز کابینت و غیره را ایشان انجام و کمک نمایند و در این حین نیز نسبت به اخذ برگ تسویه حساب نیز از فروشنده اقدام نموده اند و این امر دلالت بر حق مالکیت بر ملک نمی باشد و آقای ………… از عدم حضور اینجانب سوء استفاده نموده و به جای امضای تحویل گیرنده اجناس با فریب و حیله ، عنوان خریدار را درج نموده و امضا کرده است.

ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری نمونه رای ماده 477

با ملاحظه مبایعه نامه فی ما بین مضبوط در پرونده  کاملاً محرز و مشخص است که فروشنده آقای بوده و در قسمت خریدار اسم اینجانب ( م ) درج و ذیل مبایعه نامه نیز توسط اینجانبان امضاء گردیده است و اسم و نامی از آقای وجود ندارد  . دادگاه تجدید نظر استدلال نموده که اثبات بیع ناظر به ادعای وقوع بیع فی ما بین اینجانب و آقای است و منافاتی با انتقال از سوی فروشنده به اینجانب ندارد . این استدلال صحیح نمی باشد چرا که اولاً برابر ماده ماده 183 قانون مدنی عقد عبارت است از اينكه يك يا چند نفر در مقابل يك يا چند نفر ديگر تعهد بر امري نمايند و مورد قبول آنها باشد لذا در عقد بیع فی مابین آقای به عنوان طرف عقد قرار نداشته است و اگر ایشان مدعی خرید ملک می باشند چرا در زمان انجام معامله حضور نداشته اند و اگر مدعی خرید بودند باید نام ایشان به عنوان خریدار در شرح مبایعه نامه درج می گردید  ثانیا ً در شرايط اساسي براي صحّت معامله مطابق ماده 190 براي صحّت هر معامله شرايطی از جمله قصد ورضای طرفین وجود دارد ، با عنایت به ماده مذکور قصد و رضای طرفین معامله شرط اساسی برای صحت معامله است و فروشنده آقای و اینجانب به عنوان خریدار با قصد و رضا اقدام به انجام معامله نمودیم و آقای ذینفع در انجام معامله نبوده است که در اینصورت باید نام ایشان به عنوان خریدار درج می گردید و در معامله مذکور هیچگونه تصریحی به اینکه آقای مالکیتی در ملک دارد نشده است .نمونه متن ماده 477

مدارک لازم جهت اعمال ماده 477

آنچه که بسیار مهم و حائز اهمیت است اینکه در دادخواست بدوی ، خواهان ادعای خرید ملک را از آقای نموده است نه اینجانب ، لذا این استدلال دادگاه تجدید نظر بر خلاف حتی دادخواست خواهان می باشد ( موضوع حکم ، مورد ادعای خواهان نبوده است )  و در حال که خود خواهان مدعی خرید ملک از آقای است دادگاه نمی تواند بر خلاف خواسته خواهان حکم بر محکومیت اینجانب بر اثبات وقوع بیع نماید که این امر خلاف قانون و شرع می باشد هر چند که اساساً آقای مالکیتی در ملک ندارد .

همانطوریکه مستحضر می باشید برای اثبات وقوع بیع نیازمند وجود شهود و ادله مثبته وقوع بیع می باشد که در ما نحن فیه آقای به عنوان فروشنده مطابق لایحه ارسالی مضبوط در پرونده اظهارات آقای را تایید ننموده است و شهود ذیل مبایعه نامه نیز که شاهد و ناظر انجام معامله بوده اند ادعای وقوع بیع را رد کرده اند .نمونه متن ماده 477

وکیل آنلاین نمونه متن ماده 477

آقای هیچگونه دلیل و یا مدرکی دال بر وقوع بیع و اثبات آن ندارد و به دادگاه نیز ارائه ننموده است .در واقع ایشان باید ثابت نماید که بنا بر ادعای خود به میزان 4 دانگ با فروشنده ملک آقای معامله نموده در حالی که آقای مدعی اثبات وقوع بیع با بنده می باشد و اساساً دعوای ایشان متوجه بنده نمی باشد و فروشنده نیز ادعای آقای را رد نموده است .با مداقه در اظهارات آقای مشخص است که ایشان دارای تناقض در اظهارات می باشد . در دادخواست بدوی ادعای 3 دانگ مشاع را دارند و در لایحه تجدید نظرخواهی اصل معامله را 4 دانگ اعلام می نمانید که سهم دارند لذا این تناقض آشکار در میزان مالکیت موجب منجز بودن خواسته است و مشخص است که خواهان بدوی در مالکیت  ادعایی خود مردد است و میزان آن در صورت صحت ادعا معلق و بالنتیجه باطل است .این موضوع را حتی می توان با محاسبه بسیار ساده در اظهارات خواهان بدوی در خصوص میزان سهم مالکیتی بر اساس متراژ ملک نیز متوجه گردید .

علیهذا نظر به مراتب مذکور نظر به دفاعیات معروضه تقاضای بررسی مجدد پرونده و نقض دادنامه صادره  و دستور شایسته را استدعا دارد . نمونه متن ماده 477

                                                                                              با سپاس فراوان                                                                                    

دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل در خصوص نمونه متن ماده 477

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .