اعتراض ثالث مهریه

اعتراض ثالث مهریه

در زیر یک نمونه دادخواست اعتراض ثالث مهریه نسبت به عملیات اجرایی توقیف مهریه آورده شده است پس از آن نیز یک لایحه تجدید نظرخواهی در خصوص اعتراض ثالث اجرایی نیز برای نموده آمده است .

برای مشاوره با وکیل در خصوص اعتراض ثالث مهریه نسبت به عملیات اجرایی همین حالا می توانید با مشاورین سایت حقوقی وکیل دان مشاوره تلفنی دریافت نمایید و از اینجا وارد قسمت مشاوره با وکیل شوید .

نمونه دادخواست اعتراض ثالث به عملیات اجرایی

اعتراض ثالث به عملیات اجرایی ( اعتراض به عملیات اجرایی ( موضوع ماده 146 و 147 قانون اجرای احکام مدنی ) اعتراض ثالث اجرایی به توقیف سهم الارث آقای ق از پلاک های ثبتی 18 فرعی از 666اصلی بخش 2 و پلاک 90و 89فرعی از 67اصلی بخش 2 موضوع پرونده کلاسه 9909885556 شعبه 70 خانواده و کلاسه اجرایی 0000شعبه 3 اجرای احکام مدنی

مشاوره با وکیل لایحه دفاعیه اعتراض ثالث مهریه
مشاوره حقوقی وکیل تلفنی لایحه دفاعیه اعتراض ثالث مهریه

اعتراض ثالث مهریه

توقیف عملیات اجرایی

اتیان سوگند

شهادت شهود و مطلعین

استشهادیه محلی

بدواً تقاضای دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تا صدور حکم قطعی مورد استدعاست .

ریاست محترم دادگاه حقوقی شهرستان

سلام علیکم

احتراماً اینجانب س به وکالت از سوی موکله خانم ق به استحضار عالی می رساند :

مشاوره با وکیل اعتراض ثالث مهریه

خوانده محترم ردیف اول خانم د به موجب پرونده کلاسه 990996 شعبه 10 خانواده و کلاسه اجرایی 0000شعبه 3اجرای احکام مدنی بابت مطالبه مهریه  اقدام به توقیف پلاک های ثبتی 8فرعی از 2188 اصلی بخش 2 و پلاک 6و 0 فرعی از655 اصلی بخش 2 با این عنوان که سهم الارث خوانده محترم ردیف دوم آقای ق از مورث ایشان مرحوم ع می باشد نموده است .

بایستی به عرض برساند خوانده دوم مطابق سند وکالت رسمی شماره 88 مورخ 6/2/1403دفتر اسناد رسمی شماره 85و همچنین استشهادیه و شهادت شهود و مطلعین تعرفه شده  تمامی سهم الارث خود را از پلاک های موصوف را به موکل اینجانب واگذار نموده و با توجه به مدارک مثبته تقدیمی دیگر مالکیتی در پلاک های ثبتی مذکور به عنوان سهم الارث ندارند تا دیگر خوانده به عنوان مهریه اقدام به توقیف پلاک های متنازع فیه نمایند و در واقع سهم الارث آقای ف به موکله واگذار و انتقال گردیده و موکله مالک پلاک های موصوف می باشد . اعتراض ثالث مهریه را ازطریق دفتر خدمات قضایی می توانید ثبت نمایید .

وکیل آنلاین اعتراض ثالث مهریه

از این روی با تقدیم این دادخواست ضمن اعتراض به عملیات اجرایی در خصوص توقیف پلاک های متنازع فیه از محضر دادگاه محترم تقاضای رسیدگی و صدور حکم و دستور  بر رفع توقیف و هر گونه بازداشت از پلاک های مذکور و همچنین توقیف عملیات اجرایی و  دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تا صدور حکم قطعی به انضمام جمیع خسارات دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعاست . اعتراض ثالث مهریه در مورد کلیه اموال توقیف شده انجام می گیرد.

با تشکر

 وکیل خواهان

وکیل آنلاین اعتراض ثالث مهریه
مشاوره با وکیل اعتراض ثالث مهریه

نمونه لایحه تجدید نظرخواهی

ریاست محترم محاکم تجدید نظر استان

سلام علیکم

احتراماً اینجانب س به وکالت از سوی موکله خانم بدینوسیله مراتب اعتراض و تجدید نظر خواهی خود را نسبت به دادنامه شماره 140 مورخ 1402/7/8موضوع پرونده کلاسه 02 صادره از شعبه 7دادگاه خانواده شهرستان که در تاریخ 1402/7/8ابلاغ گردیده مستند به بند های الف – ج – ه ماده 348 قانون آیین دادرسی مدنی اعلام  در دفاع مطالب ذیل را ه استحضار عالی می رساند :

تجدید نظرخوانده خانم غ به موجب پرونده کلاسه 9906 شعبه 7خانواده و کلاسه اجرایی 0000شعبه 4اجرای احکام مدنی بابت مطالبه مهریه اقدام به توقیف پلاک های ثبتی 4 فرعی از 08 اصلی بخش 2 و پلاک 8 و 9فرعی از 45 اصلی بخش 2 با این عنوان که سهم الارث دیگر تجدید نظر خوانده محترم آقای ق از مورث ایشان مرحوم ع می باشد نموده است . اعتراض ثالث مهریه از جمله دعاوی مبتلا به در دادگستری می باشد .

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری

این توقیف سهم الارث در حالی انجام گرفته است که آقای ق برابر سند وکالت رسمی شماره 19 مورخ 6/8/1402دفتر اسناد رسمی شماره 80 و همچنین استشهادیه و در حضور شهود و مطلعین تعرفه شده  تمامی سهم الارث خود را از پلاک های موصوف را به موکل اینجانب خانم ب واگذار و انتقال نموده که با توجه به مدارک مثبته تقدیمی ایشان دیگر مالکیتی در پلاک های ثبتی مذکور به عنوان سهم الارث نداشته تا دیگر تجدید نظرخوانده به عنوان مهریه اقدام به توقیف پلاک های متنازع فیه نمایند و در واقع سهم الارث آقای ق به موکله واگذار و انتقال گردیده و موکله مالک پلاک های موصوف می باشد . اعتراض ثالث مهریه از جمله دعاوی با هزینه غیر مالی می باشد .

مشاوره تلفنی اعتراض ثالث به عملیات اجرایی

لذا با تقدیم دادخواست نسبت به  انجام عملیات اجرایی در خصوص توقیف پلاک های متنازع فیه  اعتراض به عمل آمده که با استدلال در دادنامه معترض عنه حکم بر بطلان دعوی صادر گردیده است.

همانطوریکه مستحضر می باشید با توجه به اینکه صلح ممکن است یا درمورد رفع تنازع موجود و یا جلوگیری از تنازع احتمالی در مورد معامله و غیر آن واقع شود درما نحن فیه آقای منصور ربیعی به دلایل و شرایط و به جهت قصد و نیت خود در مورخ 6/2/1402سهم الارث خودش را به موکله واگذار می نماید و برای این منظور به موکله وکالت می دهد تا ایشان شخصاً نسبت به نقل و انتقال سهم الارث به نام خود و یا هر شخص دیگری اقدام نماید و در خصوص قالب انتقال بنا به اقرار ایشان صرفاً مبادرت به واگذاری و انتقال اموال موضوع خواسته نموده است و از سیاق و نحوه واگذاری فی الواقع قصد طرفین صلح بوده است. برای اعتراض ثالث مهریه می توانید با وکلای سایت وکیل دان مشاوره راحت و آسان تلفنی داشته باشید .

مشاوره تلفنی با وکیل خانواده

چرا که در میان عقود مختلف، عقد صلح به دلیل قلمرو وسیع خود این خصیصه منحصر به فرد را دارد که می‌توان نتیجة سایر عقود و تراضی میان اشخاص را در قالب آن ترسیم کرد بدون اینکه احکام اختصاصی آن عقود در این چارچوب جاری باشد و در ما نحن فیه به دلیل اینکه قصد و رضای طرفین واگذاری بوده و در این خصوص سند کتبی وجود ندارد ولیکن چارچوب واگذاری قطعاً انتقال بدون دریافت ثمن بوده است و به هر ترتیب نتیجه حاصله خروج مالکیت ملک از ید آقای ق و انتقال آن به موکله و بر اساس آزادی اراده سهم الارث واگذار گردیده می باشد لذا این استدلال که به دلیل عدم وضوح در عقد محل ایراد است و این چنین استدلالی وارد نیست و قابل قبول نمی باشد چرا که به اصل تشکیل عقد و انتقال تعرضی نیست و طرفین اقرار به واگذاری سهم الارث نموده اند و دلیلی بر خلاف آن و قصد طرفین برای واگذاری وجود ندارد و هر عقدی که واقع می گردد اصل بر صحت آن است مگر آنکه فسادی در آن کشف گردد . اعتراض ثالث مهریه از طریق طرح دعوای حقوقی قابل رسیدگی است .

وکیل تلفنی اعتراض به عملیات اجرایی

همانطوریکه می دانیم در روابط دوستانه یا خانوادگی و یا روابطی که مبتنی بر منفعت و تغابن نیست با مسامحه و عدم سختگیری طرفین معمولا واگذاری و نقل و انتقال از طریق وکالتنامه انجام می گیرد و اشخاص در این روابط قائل به تنظیم سند بیع و یا غیره نیستند و کمتر استفاده می شود لذا بر همین اساس بوده که آقای منصور ربیعی صرفاً با اعطای وکالت اقدام به انتقال سهم الارث خود نموده و حتی در آن زمان نیز در دفترخانه سوال نموده که آیا نیاز به تنظیم سند دیگری برای این واگذاری می باشد که صرف اعطای وکالت را به توجه قصد و نیت طرفین و رابطه خواهر و برادری کافی و وافی دانسته و به وکالتنامه اکتفا شده است که اثبات این واگذاری صرف نظر از استدلات دادگاه محترم بدوی با توسل به اوضاع و احوال و ظواهر امر مالکیت را ثابت می نماید . اعتراض ثالث مهریه را می توانید از طریق دادخواست با وکیل خبره انجام دهید .

مشاوره با وکیل حقوقی

آنچه که محرز و مسلم است قصد مشترک و هدف واقعی از تنظیم وکالتنامه،  انتقال مالکیت سهم الارث بوده است و به عبارت دیگر مفاد وکالتنامه واگذاری سهم الارث می باشد، هر چند در ظاهر صورت وکالتنامه را دارد و در مانحن فیه چون محتوای وکالتنامه و قصد طرفین انتقال پلاک های سهم الارث مرقوم است که بدین جهت نیز از طریق ارث به دیگر تجدید نظرخوانده قهراً منتقل شده است و بنا به مراتب فوق پلاک های موصوف با وکالتنامه انتقال گردیده است .

علی ایحال هر چند در ماهيت و وكالت بودن اين عقد وکالت ترديدی وارد نيست، اما با توجه به اينكه اين عقد پس از مقاوله واقع شده و شهود نیز به جهت اثبات این امر حاضر به ادای گواهی در این خصوص بوده اند که متاسفانه شهادت شهود اخذ نگردیده نشانگر وجود يک قصد در واگذاری و انتقال سهم الارث می باشد و ثابت مي شود كه سابقاً يک توافق در جهت واگذاری سهم الارث ميان طرفين عقد وكالت منعقد شده كه به صورت شفاهی بوده كه در ادامه آن، طرفين به هر دليلی در دفترخانه اسناد رسمی حاضر و اقدام به تنظيم سند وكالت تام الاختیار  به نام موکله نموده اند.

علیهذا نظر به مراتب مذکور بدواً تقاضای استماع شهادت شهود در خصوص اثبات واگذاری سهم الارث به موکل و سپس با توجه به دفاعیات معروضه تقاضای نقض دادنامه صادره مورد استدعاست .

 با تشکر

 وکیل تجدید نظرخواه

برای مشاوره در خصوص اعتراض ثالث مهریه نسبت به عملیات اجرایی همین حالا می توانید با وکلای سایت وکیل دان مشاوره حقوقی تلفنی دریافت نمایید .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .