اعسار از پرداخت محکوم به

اعسار

در دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به مدعی می بایست دادخواست خود را به دادگاه صادر کننده رای اصلی تقدیم نماید و شهادت کتبی چهار نفر را ضمیمه دادخواست خود نماید . مدعی اعسار می بایست دلایل خود را مبنی بر اعسار به دادگاه ابراز نماید و شهود خود را نیز به دادگاه معرفی نماید و شهود باید از وضعیت معیشتی و زندگی و میزان محکوم به مدعی اعسار آگاهی داشته باشند و چنانچه برای دادگاه اعسار وی محرز گردید حکم به اعسار موقت وی و تقسیط مبلغ محکوم به و پرداخت آن توسط خواهان تا استهلاک کامل اصدار می نماید . درهرزمان که معسر اقساط مقرر را پرداخت ننماید محکوم له می تواند برای هر یک از اقساط عقب افتاده اعمال ماده 2 محکومیتهای مالی را درخواست نماید.  

در حال حاضر با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی مناسب نیست بیشتر محاکم سعی می نمایند تا در صورت وجود جهات موجود حکم بر اعسار صادر نمایند تا به نحو اقساز محکوم علیه بتواند بدهی خود را به محکوم له پرداخت نماید . البته باید توجه داشته باشید دادخواست اعسار از شخص تاجر پذیرفته نمی شود و باید تاجر تقاضای ورشکستگی از دادگاه نماید .

مشاوره با وکیل اعسار
وکیل تلفنی اعسار

مشاوره با وکیل اعسار

برای مشاوره با وکیل در خصوص اعسار از پرداخت محکوم به می توانید از مشاوره حقوقی آنلاین سایت وکیل دان بهره مند شوید . برای همین منظور وارد سایت شده و از قسمت مشاوره حقوقی انلاین با وکیل خود مشورت و راهنمایی حقوقی دریافت نمایید .

موضوع: اعسار از پرداخت محکوم به

دلايل ومنضمات:

1- دادنامه محكوم به 2- فیش حقوقی3- استماع شهادت شهود شاهد

دعوا غیر مالی هزینه دادرسی 10000 تومان

مشاوره حقوقی آنلاین اعسار

گردشكار:

جلسه رسیدگی در موعد مقرر تشکیل خواهان خواهان اظهار مي دارد بنده به موجب دادنامه مورخ 7/3/89 صادره از این دادگاه به پرداخت مبلغ 000/376/101 ریال در حق بانک خوانده اعسار محکوم شده ام. حقوق بازنشستگی ام 000/500/4 ریال است وماهانه 2ميليون ريال وام پرداخت مي كنم.و 900 هزار ریال از حقوقم کسر می گردد و بقیه به صورت وام است که به بانک مي پردازم مبلغ 000/500/2 ریال از حقوقم می ماند شوهرم نیز بازنشسته راه آهن است و حقوق بازنشستگی وی نیز 000/600/5 است که از آن نیز کسر  می گردد قادر به پرداخت محکوم به نیستم.

وکیل بانک در پاسخ به خواهان اظهار میدارد: نامبرده معسر نیست و منزل مسکونی دارد و یک واحددارد که برادرزاده اش به عنوان مستاجر درآن ساكن است ومدعي اعسار  به آن اقرار نموده و لذا تقاضای تحقيق و معاینه محل را دارم. شهادت شهود نيز واقعيت نبوده است. ودرخواست رد دعوی اعسار را دارم. خواهان در پاسخ اظهار داشت منزلي كه نماينده بانك مي گويد یک آپارتمان 72 متری است که این منزل را تخلیه کرده ایم و در منزل برادر شوهرم نقل مكان کرده ایم. و خانه خالی است که این آپارتمان حاصل چند سال کار بنده است.الان به جهت مشكلاتي كه با همسرم دارم ممكن است از همسرم جدا زندگی کنم و بانک نمی تواند مدعی این منزل شود. درخواست تحقیق از شهود را هم دارم.سپس دادگاه اقدام به استماع شهادت شهود نموده است كه ايشان به وضعيت مالي وي و عدم تمكن مالي براي پرداخت يكجاي محكوم به شهادت داده اند.واظهار داشته اند منزل مورد اشاره نماينده خوانده تنها محل سکونت وي وخانواده اش مي باشد.

مشاوره تلفنی با وکیل معسر

رای دادگاه

راجع به دعواي خانم اختر فرزند به طرفیت بانک با وکالت بعدی محمد به خواسته  رسیدگی و صدور حکم بر اعسار و تقسیط مبلغ 000/376/101 ریال محکوم به موضوع دادنامه شماره 0171- 8/3/89 صادره از این دادگاه در پرونده شماره بایگانی 89037 با بررسی اوراق و محتویات پرونده، نظر به این که شهود خواهان اعسار با امضا شهادتنامه و طی تحقیقات صورت گرفته از آن ها در جلسه دادرسی با تشریح وضعیت مالی و معیشتی نامبرده، اعسار و عدم تمکن وی از پرداخت محکوم به را گواهی نموده اند و با استماع اظهارت نامبرده در جلسه دادرسی و ملاحظه مستندات ابرازی آن است که نامبرده کارمند بازنشسته دولت و مستمری بگیر بوده و در حال حاضر دارای شغل و درآمد دیگری نمی باشد و دفاعیات وکیل بانک خوانده در رد ادعای اعسار وی عمدتا متمرکز در یک واحد آپارتمان مسکونی وی واقع در شهرک گردوی است که از طرف تعاونی مسکن اداره آموزش و پروش به وي واگذار گردیده که در مورد آن نیز صرف نظر از این که حسب اظهارات خواهان دارای بدهی وام بانکی و در رهن قرار داشته با توجه به اظهارات شهود محل سکونت خواهان اعسار بوده و چون همسر وی نیز دارای مسکن علیحده جهت سکونت خواهان و عائله تحت تفکل وی نمی باشد، آپارتمان مورد بحث نیز به عنوان مستثنیات دین محسوب می شود. و با توجه به مساحت و محل وقوع آن قابلیت فروش و تبدیل به مسکن دیگری را نیز دارا نمی باشد. علیهذا دادگاه خواسته خواهان اعسار را وارد و موجه تشخیص و به استناد مواد 1 و 23 قانون اعسار و ماده 241 ق.آ.د.م حکم بر اعسار خواهان در پرداخت یکجای مبلغ 000/376/101 ریال محکوم به موضوع دادنامه صدرالذكر صادر و اعلام می نماید. و با توجه به این که به هر حال نامبرده دارای درآمد بازنشستگی بوده و قادر به پرداخت دين ناشی از ضمانت از محل آن می باشد دادگاه به تجویز ماده 19 آیین نامه قانون نحوه اجرای محكوميتهاي مالی وماده37 قانون اعسار حکم بر تقسیط محکوم به از قرار پرداخت ماهیانه دو میلیون ریال از تاریخ 31/5/89 به بعد تا استهلاک کامل بدهی با افزایش 20 درصدی سالیانه اقساط محکوم به صادر و اعلام می نماید. رای صادره قابل تجدید نظرخواهی در دادگاه تجدید نظر استان می باشد.

منابع حقوقی :

مواد 1و 23 و 37 قانون اعسار –  ماده 241 قانون آیین دادرسی مدنی- ماده 19 آیین نامه قانون نحوه اجرای محكوميتهاي مالی

برای مشاوره آنلاین با وکلای سایت در خصوص عدم توانا یی در پرداخت محکوم به همین حالا می توانید مشاوره دریافت نمایید.

سایت وکیل دان برای مشاوره حقوقی آنلاین در تمامی زمینه های حقوقی آمادگی پاسخگویی با وکلای با تجربه را دارد . در هر ساعت از شبانه روز می توانید وارد سایت شده و از خدمات مشاوره حقوقی آنلایت بهره مند شوید و مشکلات حقوقی خود را بر طرف نمایید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .