شرکت در تجمعات غیر قانونی

مشاوره تلفنی با وکیل

برای مشاوره با وکیل در خصوص شرکت در تجمعات در همین سایت از قسمت پایین دریافت مشاوره حقوقی آنلاین را انتخاب نمایید و با وکیل حقوقی مشاوره نمایید .

به موجب ماده 610 از قانون مجازات اسلامی که تعریف از شرکت در تجمع غیر قانونی را مطرح نموده است آمد است که هر گاه دو نفر يا بيشتر اجتماع و تباني نمايند كه جرايمي بر ضد امنيت داخلي يا خارج كشور مرتكب شوند يا وسايل ارتكاب آن را ‌فراهم نمايند در صورتي كه عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محكوم خواهند شد.

مشاوره با وکیل
وکیل تلفنی

مشاوره تلفنی با وکیل تجمع غیر قانونی

“بسمه تعالی”
ریاست محترم شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان
سلام علیکم
احتراماً اینجانب در خصوص شکایت مطروحه در پرونده کلاسه 1مطالب ذیل را در دفاع به استحضار عالی می‌رساند :
اینجانب به ‌هیچ ‌وجه اتهام انتسابی را قبول ندارم چرا که قبلاً نیز طبق لایحه ‌ای مراتب را مرقوم نموده‌ مختصراً اینکه در پی اعلام فراخوان‌های صادره ازسوی معاندین معاندین نظام و گروه‌های سلطنت‌طلب از طریق شبکه‌های اجتماعی بدلیل نارضایتی موضوع دعوت از دانشجویان در تجمعات غیرقانونی در داخل دانشگاه در دستور کار آنها بوده و عده ای دانشجو به تأسی از این تبلیغات دشمنان نظام فریب خورده و در داخل دانشگاه تجمع نمودند که اینجانب به‌هیچ ‌وجه در میان این تجمع‌کنندگان نبوده ام و بدلیل این‌که قبلاً نیز به عرض رساندم اینجانب دارای خانواده‌ای فرهنگی و مذهبی می باشم و اعتقاد قلبی و عملی به نظام وکشور دارم خود را از این حواشی و تجمعات دور نموده و هیچگاه کلاس درس را ترک ننموده که یکی از اهداف اغتشاشگران تعطیلی کلاس‌های دانشگاه بود که با استعلام از دانشگاه و ملاحظه دفتر حضور غیاب استاد مربوطه به جهت حضور اینجانب در کلاس درس پی خواهید برد . طبق روال معموال اینجانب پس از اتمام کلاس درس قصد خروج از دانشگاه را داشته که به ‌نظر مامورین قصد دستگیری فرد دانشجویی را داشته و اینجانبان را نیز اشتباهاً توقیف و در همان محل نیز به دلیل اینکه جز معترضین نبوده قصد آزاد کردن بنده را داشتند ولیکن نهایتاً تصمیم گرفتند که بنده را با خود ببرند . جهت اثبات ادعای خود تقاضای بررسی ورود و خروج خود و امضای دفتر حضور و غیاب کلاس را استدعا دارد.

شرکت در تجمعات غیر قانونی
مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل


شرکت در تجمعات غیر قانونی جرم محسوب می گردد . برای مشاوره با وکیل می توانید از همین سایت مشاوره دریافت نمایید . بایستی به عرض برساند با ملاحظه‌ دوربین‌های مستقر در دانشگاه کاملاً مشخص است که بنده در هیچ ‌یک از تجمعات دانشجویی حضور نداشته‌ام و هیچ گزارشی مبنی ‌بر اینکه اینجانب در تجمعات حضور داشته و حتی یک شعار اعتراضی سر داده باشم وجود ندارد بیگناه و بدون دلیل دستگیر شده ام و بدلیل فشار روحی حاصل از این موضوع حتی از ادامه تحصیل نیز انصراف دادم .
همان‌طوری که مستحضر می‌باشید حضور در دانشگاه درحالی‌که مسئولین دانشگاه تأکید بر عدم تعطیلی کلاس‌ها بدلیل خنثی کردن قصد آشوبگران بر تعطیلی دانشگاه داشتند نباید مبنایی بر مظنون واقع شدن به فعالیت مجرمانه سایر اشخاص باشد و می‌بایست اتهام و احکام مستند به ادله از قبیل فیلم یا عکس و یا غیره باشد و مطمئناً با توجه به عدم حضور بنده در تجمعات دانشجویی اصلاً چنین دلایلی در پرونده وجود نخواهد داشت.
با بررسی محتویات تلفن همراه بنده و وجود دوربین‌های داخل دانشگاه و گزارش مأمورین صحت ادعای بنده مورد تأیید است . با توجه به اصل فردی بودن جرم و مجازات نمی‌توان مسئولیت عده‌ای دیگر را که قصد هنجارشکنی داشته‌اند به عموم افراد بی‌گناه تعمیم داد و اعمال دیگران در اعتراض نباید مبنایی بر محکومیت سایر افراد بی‌گناه همچون اینجانب باشد.

شرکت در تجمعات غیر قانونی


علیهذا برای آخرین دفاع از حقوق خود به عرض می رساند :
1- اینجانب به‌هیچ ‌وجه در میان تجمع‌کنندگان نبوده‌ام و هیچ‌گونه شعاری سر نداده ام.
2- هیچ‌گونه قصدی مبنی ‌بر حضور در تجمع غیرقانونی نداشته و صرفاً در کلاس درس دانشگاه شرکت نموده ام و ‌هیچ گونه فیلم و یا عکسی از تجمع نگرفته و هیچ فیلمی انتشار نداده ام .
3- علت حضور بنده در دانشگاه جهت شرکت در کلاس درس بوده که دفتر حضور غیاب در کلاس درس و اثر انگشت ورود و خروج به دانشگاه این موضوع را اثبات می نماید و صرف حضور در دانشگاه و تجمع عده دیگری دلیل بر توجه اتهام و رفتار مجرمانه نیست.
4- همان‌طوری‌که عرض شد نه تجمع نموده و نه شعاری داده ام و کسی را دعوت به تجمع و یا به دعوت کسی در دانشگاه حاضر نشده ام .
5- اینجانب جرمی که موجب برهم زدن نظم عمومی و یا شرکت در تجمعات و فعالیت و یا سر دادن شعار و یا مصادیقی که اتهام بر آن صدق پیدا کند مرتکب نشدم.
علیهذا باتوجه به اینکه اتهام انتسابی بر علیه اینجانب مستلزم علم یقینی مبنی ‌بر ارتکاب بزه به طور قطعی می‌باشد که با توجه به این‌که معترضین افراد دیگری بودند و نباید با شبهه و شک در مسائل کیفری و به‌خصوص این قبیل موضوعات فردی را بیگناه محکوم نمود لذا از محضر دادگاه محترم مستند به اصل ۳۷ قانون اساسی تقاضای صدور حکم برائت خود را استدعا دارد .
با تشکر

مشاوره با وکیل آنلاین شرکت در تجمع

مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل شرکت در تجمعات غیر قانونی در همین سایت به راحتی به صورت وکیل تلفنی همراه باشید . شرکت در تجمعات به معنای جمع شدن عده ای می باشد که در این تجمعات معمولا شعار های هنجار شکن داده می شود و یا بر ضد اشخاص شعار هایی سر داده می شود . اعتراضات باید در چهارچوب قوانین و مقررات باشد و منجر به اغتشاش نگردد و همچنین در این تجمعات منجر به تبلیغ علیه نظام نیز نباشد که فی نفسه دارای وصف مجرمانه دیگری است و قابل پیگرد قانونی از سوی قوه قضایی خواهد بود .

مشاوره حقوقی سایت وکیل دان در این مورد می تواند به شما کمک بسیار زیادی نماید . چنانچه سوالاتی در مورد تجمعات غیر قانونی و یا شرکت در تجمعات داشته باشد به راحتی سوال خود را از وکیل تلفنی در یافت کنید با کمترین هزینه ممکن . به سهولت از سایت ما مشاوره حقوقی آنلاین دریافت کنید . پایبندی به قانون هر کشور ضامن موفقیت خواهد بود .

فهرست مطالب

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .