مزاحمت برای بانوان

مشاوره در خصوص مزاحمت برای بانوان

برای مشاوره در خصوص مزاحمت برای بانوان می توانید با وکلای سایت وکیل دان مشاوره حقوقی آنلاین دریافت نمایید . همین حالا می توانید وارد سایت شده و از خدمات حقوقی آنلاین سایت استفاده نمایید . مزاحمت برای بنوان از جمله جرایم ضد امنیت عمومی می باشد .

جرم مزاحمت برای بانوان و مجازات و تعرض به بانوان و کودکان در معابر و اماکن عمومی جزو جرائمی است که دارای حیثیت عمومی بوده و با گذشت شاکی متوقف نخواهد شد. البته گذشت شاکی می‌تواند به‌عنوان یکی از علل تخفیف مجازات یا تبدیل آن به نوع دیگری که مناسب‌تر به حال متهم باشد، مورد استناد دادگاه قرار گیرد. به موجب قانون مجازات اسلامی، هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض و مزاحم اطفال یا زنان شود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. این جرم لزوماً به دو صورت قابل تحقق خواهد بود: اول، ایجاد مزاحمت‌ و تعرض نسبت به اطفال و بانوان در معابر یا اماكن عمومی و دوم ارتكاب عمل توهین‌آمیز در یكی از این دو محل نسبت به اشخاص مذكور. مقصود از تعرض و مزاحمت برای اطفال و بانوان این است كه مرتكب جرم با حركات و اعمال توهین‌آمیز خود موجبات هتك حرمت زن یا كودك مورد نظر را فراهم كند، ‌مثل اینكه مصرانه آنها را در این معابر و اماكن تعقیب كند و با وجود اعتراض و ابراز تنفر بانو یا كودك از عمل تعقیب‌كننده، توجهی نكرده و همچنان به اعمال خود ادامه دهد. در این پرونده با توجه به اینکه متهم یک بار دیگر به همین جرم محکوم گردیده و اکنون نیز مجازات مذکور در حال تعلیق بوده اقدام مجدد متهم در ارتکاب جرم باعث گردیده که دادگاه محترم تخفیفی برای متهم قائل نگردد .

مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل مزاحمت برای بانوان

شماره پرونده : 2095454545454

شماره دادنامه : 9545454800171 –  مورخ 19/3/90

شاکی : آموزش پروش ناحیه – نماینده دادستان

مشتکی عنه : رضا

موضوع اتهام : مزاحمت برای بانوان و اطفال در اماکن عمومی یا معابر

سال وقوع جرم 92

هزینه دادرسی 5000 تومان

گردشکار:

در خصوص مزاحمت های مکرر مشتکی عنه ( مزاحمت برای بانوان ) نسبت به دانش آموزان دبیرستان دخترانه اداره آموزش و پرورش ناحیه نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب ارسال و طی آن نامه عنوان می دارد شخص مشتکی عنه با توجه به اینکه سابقاً همین جرم مزاحمت برای بانوان را انجام و به حبس و شلاق نیز محکوم شده لیکن مجدداً با پرسه زدن اطراف مدرسه و ایجاد مزاحمت برای بانوان و دانش آموزان دختر موجب تشویش اذهان و نگرانی مسئولین مدرسه و اولیاء گردیده است که تقاضای رسیدگی و صدور کیفر خواست را دارد.

دستور معاون دادستان : گزارش عیناً به کلانتری محل ارسال تا ضمن کنترل و مراقبت نامحسوس محل مزاحمت به محض مشاهده متهم دستگیر و تحت الحفظ به دادسرا اعزام شود.

مشتکی عنه با پیگری مامورین انتظامی دستگیر و به کلانتری دلالت و بازجویی می شود و در اظهارات خود عنوان می دارد سابقاً به اتهام مزاحمت برای دختران به 5 ماه حبس محکوم شده ام ولی دیگر تکرار نکرده ام . پرونده به شعبه دوم بازپرسی ارجاع و تحقیقات از شاکیان و متهم انجام و برای متهم قرار کفالت به مبلغ سه میلیون تومان صادر می شود. قبل از صدور قرار مجرمیت اداره آموزش و پرورش به علت اظهار ندامت متهم از شکایت خود صرف نظر می نماید.

مشاوره حقوقی آنلاین مزاحمت برای بانوان

قرار مجرمیت

در خصوص اتهام آقای ر موضوع شکایت اداره آموزش و پرورش با عنایت به دلایل و امارات ذیل              1- شکایت مذکور   2- دفاعیات بلاوجه متهم    3- گواهی شهود بزه انتسابی  محرز و مسلم است علیهذا قرار مجرمیت وی صادر و مراتب در اجرای بند ز – ک ماده 3 اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب اعلام می گردد و سپس کیفر خواست توسط نماینده دادستان و دادیار اظهار نظر صادر و به استناد به ماده 619 قانون مجازات اسلامی تقاضای مجازات برای متهم می گردد.

پرونده به شعبه 103 کیفری ارجاع و وقت رسیدگی تعیین می گردد. متهم در دادگاه حاضر و مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادستان شهرستان برای ایشان قرائت می گردد . متهم اظهار می دارد که اتهام را قبول ندارم و مزاحمتی نداشته ام و رئیس کلانتری با من مشکل دارد.

پس از اخذ آخرین دفاع از متهم که اظهارت داشت اتهام انتسابی را قبول ندارم دادگاه مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه در خصوص مزاحمت برای بانوان

در خصوص اتهام آقای رضا دارای پیشینه کیفری آزاد با معرفی کفیل دائر بر ایجاد مزاحمت برای بانوان ( دانش آموزان دبیرستان دخترانه ) موضوع کیفرخواست شماره 33 صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان توجهاً به جمیع محتویات پرونده و با عنایت به مشروح گزارش و شکایت اداره آموزش و پرورش و تحقیقات گسترده به عمل آمده و گزارش  مرجع انتظامی که موید این مطلب است که متهم غالباً با یکدستگاه اتومبیل پژو و نیز یک دستگاه موتورسیکلت ضمن ایجاد حرکات نمایشی به دفعات مزاحم دختران دانش آموز دبیرستان صدر الذکر می گردد که این امر موجبات نارضایتی والدین دانش آموزان و نیز عکس العمل اولیاء دبیرستان مذکور گردیده است. ایضاً توجهاً به اظهارات مطلعین و شاهدین عینی و در نظر گرفتن این موضوع که حسب گزارش مامورین متهم فی الواقع در زمان و مکان وقوع مکرر اقدام مجرمانه خویش دستگیر شده است و همچنین با التفات به این امر که به موجب دادنامه شماره 222 مورخ 23/1/89 موضوع پرونده 841 شعبه 102 جزایی نامبرده به همین اتهام به تحمل 5 سال حبس تعزیری و 45 ضربه شلاق محکوم که دادنامه مذکور متعاقب اعتراض محکوم علیه به شعبه محترم چهارم تجدید نظر استان ارجاع و شعبه مذکور حبس ایشان را به جزای نقدی و مجازات شلاق را تعلیق نموده که به نظر می رسد مجازات مذکور در مورد ایشان موثر واقع نگردیده است . همچنین با توجه به قرار مجرمیت مستدل بازپرس محترم شعبه دوم و دفاعیات بلاوجه متهم و سایر قرائن و امارات منعکس در پرونده متهم موصوف را به استناد به ماده 619 قانون مجازات اسلامی و نیز ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت وی را به تادیه مبلغ سی میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و نیز تحمل 60 ضربه شلاق تعزیری در محل وقوع جرم ( جلوی دبیرستان دخترانه ) محکوم می نماید. رای صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان مرکزی می باشد . مزاحمت برای بانوان

رئیس شعبه کیفری

وکیل آنلاین

منابع حقوقی:

ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت – ماده 619 قانون مجازات اسلامی

برای مشاوره در خصوص جرم مزاحمت برای بانوان همین حالا مشاوره حقوقی آنلاین دریافت نمایید . سایت مشاوره حقوقی آنلاین وکیل دان

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .