مشاوره با وکیل مشارکت در ساخت

مشاوره با وکیل مشارکت در ساخت

برای مشاوره با وکیل مشارکت در ساخت مشارکت همین حالا می توانید تماس بگیرید .

مشارکت در ساخت به این معنی است که دو نفر شریک عمدتاً یک نفر به‌ صورت آورده زمین و دیگری سرمایه و کار قرارداد مشارکت در ساخت منعقد می‌نمایند. موضوع قرارداد مشارکت در ساخت عبارت از احداث بنای آپارتمان یا واحد مسکونی یا تجاری و اداری در اراضی متعلق به شریک اول که عمدتاً مالک ملک محسوب می‌شود انجام می‌شود . در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت می‌بایست نکات بسیار زیادی را در نظر گرفت . به جهت اینکه فی مابین مالک و سازنده اختلاف به وجود نیاید باید ترتیب میزان مشارکت و آورده طرفین در قرارداد مشخص باشد . همچنین هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری و صدور پروانه ساخت خرید مازاد تراکم اخذ پایان کار بر اساس نقشه‌های معماری مورد تأیید شهرداری محاسبه شود .

مشاوره آنلاین با وکیل مشارکت در ساخت

کل آورده طرف دوم قرارداد تمام هزینه مربوط به ساخت و احداث موضوع قرارداد است . درواقع هزینه‌هایی که مربوط به عملیات ساخت است تا احداث کامل پروژه از تعهدات سازنده است . اگر تعهد سازنده برای احداث بنا طبق نقشه و زمان انجام پروژه توسط شریک سازنده حق و اجازه افزایش واحدها مازاد نسبت به پروانه ساخت و نقشه معماری را به‌هیچ‌وجه ندارد مگر با رضایت مالک .

دراین‌صورت تمامی جریمه‌های مربوط به شهرداری و خسارات وارده و هزینه‌های اضافی و تأخیر در اجرای پروژه و ساخت و دریافت پایان کار و تفکیک طبقاتی برعهده‌ی سازنده متخلف خواهد بود. یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت پیش‌فروش و زمان آن است . معمولاً هر یک از شرکا می‌توانند پس‌از اجرای قسمتی و درصدی از کارنسبت به پیش‌فروش ساختمان و واحد خود اقدام نمایند . درخصوص تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت می‌بایست مشخص شود چه تعداد واحد مربوط به سازنده و چه تعداد واحد مربوط به مالک می‌باشد.

در خصوص قرارداد مشارکت در ساخت می‌توانید از طریق این سایت به‌صورت رایگان مشاوره حقوقی دریافت نماید .

در ذیل یک نمونه از قرارداد مشارکت در ساخت برای شما قرار داده شده‌است . برای دریافت متن کامل قرارداد مشارکت در ساخت و تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت توسط وکیل مشارکت در ساخت با وکیل‌ دان تماس حاصل نمایید .

وکیل دان سایت مشاوره حقوقی آنلاین

نمونه قرارداد مشارکت در سخت

به نام خدا

قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت و احداث بنا در زمين

ماده 1 ـ ماده 10 قانون مدنی: قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف مفاد صریح قانون نباشد نافذ است.

ماده2 : مشخصات طرفين قرارداد

  2-1 :طرف اول : مالک

آقا / خانم ……………………………………… فرزند ……………………………………… به شماره شناسنامه ………………………………………با کد ملی ………………………………………صادره از ……………………………………… متولد ……………………………………… اقامتگاه: شهر ……………………………………… خیابان / کوچه / بن بست………………………………………  / پلاک ……………………………………… / کد پستی ……………………………………… تلفن: ………………………………………. موبایل: ………………………………………

     2-2 : طرف دوم: مجری (سازنده)

آقا / خانم ……………………………………… فرزند ……………………………………… به شماره شناسنامه ………………………………………با کد ملی ………………………………………صادره از ……………………………………… متولد ……………………………………… اقامتگاه: شهر ……………………………………… خیابان / کوچه / بن بست………………………………………  / پلاک ……………………………………… / کد پستی ……………………………………… تلفن: ………………………………………. موبایل: ………………………………………

ماده 2 : موضوع قرارداد :

موضوع این قرارداد عبارت است از مشارکت در ساخت و احداث یک مجتمع مسکونی 100 سهم / 6 دانگ مورد مشارکت در ساخت بر اساس پروانه احداث ماخوذه از شهرداری به شماره پروانه ……………….. و تاریخ صدور ……………… با تمام بهره وری های لازم از پرونده مذکور و طبق مفاد مندرج در این قرارداد در خصوص پلاک ثبتی ………………………….که به رویت سازنده رسیده  و از کم و کیف آن اطلاع حاصل نموده است و ملک مورد نظر واقع در اراک …………………….. می باشد (به شرح ماده ۲) که سازنده متعهد است در قبال ثمن مشارکت در ساخت، ملک فوق را طبق ضوابط شهرداری و مراجع ذیربط با حداکثر بنای مجاز و با متراژ پروانه صادره از شهرداری و جزئیات آتی این قرارداد ساخته و از هر حیث آماده نماید.

تبصره: موضوع این قرارداد عقد شرکت موجود در قانون مدنی نبوده و ذیل ماده 10 قانون مدنی جای میگیرد.

ماده 3 آورده طرفین

3-1 : آورده مالک : عبارت است از 6 دانگ عرصه و اعیانی یک قطعه زمین به مساحت………… مترمربع به پلاک ثبتی شماره ……….. فرعی …………..واقع در بخش ………..  اراک با برق، آب، گاز منصوبه و کلیه متعلقات موجود در ملک که کلاً و صرفاً جهت انجام تعهدات طرف دوم در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت به آدرس ……………………………………………………………………………………………………

3-2 : آورده سازنده: آورده طرف دوم عبارت است از صورت دادن کلیه اقدامات اداری ، قانونی واخذ مجوز های لازم در جهت انجام موضوع قرارداد منعقده و نیز تأمین کلیه هزینه های مرتبط با اجرای موضوع قرارداد اعم از هزینه های  مربوط به معماری، اخذ جواز ساخت ، پایان کار ، احداث بنا و اجرای کامل پروژه تا اتمام عملیات ساختمانی و تحویل نهایی ملک ، دریافت صورتجملس تفکیکی و فراهم ساختن زمینه انتقال رسمی واحدهای احداثی به نام اشخاص اعم از مالک، اشخاص ثالث تعرفه شده از سوی وی یا طرف دوم یا دیگری

( کل هزینه ساخت بر اساس مجوز صادره از شهرداری منطقه ………… اراک که طبق مجوز صادره شهرداری (پرداخت هزینه ساختمان و کارگران، تهیه نقشه، مهندس معمار و ناظر و مجری و طراح و محاسب و غیره، تخریب گودبرداری، تهیه و خرید مصالح، اجرای فندانسیون، اجرا و پرداخت کلیه هزینه های ساخت و تکمیل ساختمان، تحویل ساختمان، هزینه پروانه ساخت و اخذ پایان کار، خرید انشعابات(یک کنتور آب)، برق و گاز به صورت تفکیک و برق سه فاز و فاضلاب شهری، هزینه های تفکیک و سند مجزا به عهده سازنده می باشد.)و پرداخت مبلغ ………………..ریال معادل …………………………تومان به صورت بلاعوض به مالکین  حداکثر پس از……..روز از تاریخ عقد قرارداد به شرح زیر:

تبصره : وجه التزام عدم پرداخت مبلغ بلا عوض فوق روزانه………………می باشد.

جهت مشاهده تمام قرارداد مشارکت در ساخت و مشاوره با وکلای سایت وکیل دان تماس بگیرید .

مشارکت در ساخت

فهرست مطالب

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .