لایحه اثبات وقوع بیع

مشاوره با وکیل مطالبه خسارت وارده به ساختمان

برای نوشتن و دریافت مشاوره در خصوص لایحه اثبات وقوع بیع می توانید با وکلای سایت وکیل دان مشاوره حقوقی دریافت نمایید .

مشاوره حقوقی تلفنی

ریاست محترم محاکم تجدید نظر استان

سلام علیکم

احتراماً اینجانب در پاسخ به تجدید نظرخواهی آقای نسبت به دادنامه صادره به شماره 1402013118 صادره از شعبه دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی موضوع پرونده کلاسه 140101920004 مطالب ذیل را به استحضار عالی می رساند :

1- تجدیدنظرخواه آقای دادخواستی به خواسته اثبات وقوع بیع و الزام به تنظیم سند رسمی علیه اینجانب مطرح و مدعی گردیده که بخشی از ثمن معامله را پرداخت کرده و در ملک متنازع فیه مالکیت دارد . لایحه اثبات وقوع بیع

2- بایستی به عرض برساند تجدید نظرخواه آقای بوده و در حال حاضر دارای اختلافات خانوادگی می باشیم و ایشان به جهت تحت فشار قرار دادن بنده نسبت به طرح دعوای واهی اقدام نموده است .

مشاوره با وکیل لایحه اثبات وقوع بیع
وکیل تلفنی لایحه اثبات وقوع بیع

مشاوره حقوقی تلفنی لایحه اثبات وقوع بیع

3- اینجانب در سال 98 اقدام به خرید یک باب آپارتمان نمودم . در آن زمان برای خرید مبلغی کم داشتم که از تجدید نظرخواه مبلغ 400 میلیون تومان قرض نمودم و معامله را انجام و ملک را ابتیاع نمودم و بعدا نیز مبلغ قرض به ایشان مسترد نمودم.

4- با ملاحظه مبایعه نامه فی ما بین مضبوط در پرونده  کاملاً محرز و مشخص است که فروشنده آقای بوده و در قسمت خریدار اسم اینجانب ( محمد ) درج و ذیل مبایعه نامه نیز توسط اینجانبان امضاء گردیده است و اسم و نامی از تجدید نظرخواه وجود ندارد .لایحه اثبات وقوع بیع

5- برابر ماده ماده 183 قانون مدنی عقد عبارت است از اينكه يك يا چند نفر در مقابل يك يا چند نفر ديگر تعهد بر امري نمايند و مورد قبول آنها باشد لذا در عقد بیع فی مابین تجدید نظرخواه به عنوان طرف عقد قرار نداشته است .

مشاوره با وکیل لایحه اثبات وقوع بیع

6- در فصل دوم از قانون مدنی  در شرايط اساسي براي صحّت معامله مطابق ماده 190 براي صحّت هر معامله شرايط ذيل اساسي است:  1- قصد طرفين و رضاي آنها    2- اهليت طرفين     3-موضوع معين كه مورد معامله باشد    4- مشروعيت جهت معامله

لذا با عنایت به ماده مار الذکر قصد و رضای طرفین معامله شرط اساسی برای صحت معامله است و بایع و اینجانب به عنوان خریدار با قصد و رضا اقدام به انجام معامله نمودیم و تجدید نظرخواه ذینفع در انجام معامله نبوده است و در اینصورت باید نام ایشان به عنوان خریدار درج می گردید.

وکیل آنلاین لایحه اثبات وقوع بیع

7- مطابق  ماده 196 قانون مدنی كسي كه معامله ميكند آن معامله براي خود آن شخص محسوب است مگر اينكه در موقع عقد خلاف آنرا تصريح نمايد لذا در معامله مذکور هیچگونه تصریحی به اینکه تجدید نظرخواه مالکیتی در ملک دارد نشده است .

8- همانطوریکه فوقاً نیز به عرض رسید به جهت اینکه برای انجام معامله مبلغی را کسر داشتم از پدر همسرم درخواست قرض نمودم و ایشان نیز مبلغ را مستقیماً به حساب فروشنده واریز نمود و بعداً نیز اینجانب مبلغ قرض داده شده را به ایشان مسترد نمودم .لایحه اثبات وقوع بیع

مشاوره تلفنی با وکیل ملکی

9- ماده ماده 339 قانون مدنی اشعار دارد (( پس از توافق بايع و مشتري در مبيع و قيمت آن عقد بيع به ايجاب و قبول واقع ميشود )) لذا با توجه به اینکه در مبایعه نامه تنظیم شده هیچگونه اسمی از تجدید نظرخواه به عنوان مشتری برده نشده است و ایجاب و قبولی نیز از جانب ایشان وجود نداشته لذا ادعای اثبات وقوع بیع بی اساس می باشد .

10 – در خصوص ادعای تجدید نظرخواه مبنی بر اینکه  در ظهر مبایعه نامه ایشان امضا نموده ، با توجه به وجود مبایعه نامه که در آن خریدار و فروشنده مشخص است امضای مذکور سندیت ندارد و با توجه به اینکه اینجانب در آن زمان دارای مشغله بودم از در خواست نمودم که یک مقدار از کارهای مربوط به آپارتمان از جمله تجهیز کابینت و غیره را ایشان انجام و کمک نمایند و در این حین نیز نسبت به اخذ برگ تسویه حساب نیز از فروشنده اقدام نموده اند و این امر دلالت بر حق مالکیت بر ملک نمی باشد .

لایحه اثبات وقوع بیع

مشاوره آنلاین با وکیل لایحه اثبات وقوع بیع

11- برای اثبات وقوع بیع نیازمند وجود شهود و ادله مثبته وقوع بیع می باشد که در ما نحن حتی فروشنده نیز اظهارات تجدید نظرخواه را تایید ننموده است و شهود ذیل مبایعه نامه نیز که شاهد و ناظر انجام معامله بوده است چنین ادعایی را تایید نکرده اند.

12 تجدید نظر خواه هیچگونه دلیل و یا مدرکی دال بر وقوع بیع ارائه ننموده است . در واقع تجدید نظرخواه باید ثابت نماید که بنا بر ادعای خود به میزان 4 دانگ با فروشنده ملک آقای معامله نموده در حالی که تماماً تجدید نظرخواه مدعی اثبات وقوع بیع با بنده می باشد در حالی که اساساً دعوای ایشان متوجه بنده نمی باشد و فروشنده نیز ادعای تجدید نظرخواه را رد نموده است .

علیهذا نظر به مراتب مذکور تقاضای رد تجدید نظرخواهی و تایید و ابرام دادنامه معترض عنه را از محضر دادگاه تجدید نظر استان استدعا دارد.

                                                                                                    با سپاس فراوان

                                                                                                  تجدید نظرخوانده

برای مشاوره با وکیل در خصوص لایحه اثبات وقوع بیع با وکلای سایت وکیل دان مشاوره دریافت نمایید .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .