خسارت جوجه یک روزه بیمار

خسارت جوجه یک روزه

با توجه به اینکه هر ضرر و زیانی قابل مطالبه می باشد از این رو در خصوص خسارت جوجه یک روزه که به هر نوع بیمار بوده و پس از فروش به خریدار بیماری خود را نشان داده و موجب تلف شده باشد آن خسارت و ضرر و زیان قابل جبران و مطالبه از طریق دادگاه خواهد بود . بنابراین چنانچه اقدام به خرید جوجه یک روزه نمودید و بعد از چند روز متوجه بیماری جوجه ها شدید سریعاً نسبت به انجام کارشناسی و معدوم نمودن آن با هماهنگی دامپزشکی و اعلام فسخ معامله به فرشونده اقدام نموده تا متحمل ورود خسارات نگردید .چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره با وکیل داشتید می توانید سوالات حقوقی خود را مطرح نمایید . در ذیل یک نمونه لایحه دفاعیه در خصوص خسارات جوجه یک روزه وارده ناشی از وجود جوجه بیمار آورده شده است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مشاوره با وکیل خسارت جوجه یک روزه

ریاست محترم شعبه اول حقوقی شهرستان

     سلام علیکم

   احتراماً اینجانبان سعید وکلای خواهان آقای محمد در پرونده کلاسه 912 پس از ملاحظه نظریه کارشناسی بدینوسیله مراتب اعتراض خود را نسبت به نظریه کارشناسی اعلام و با توجه به مطالب ذیل و اینکه نظریه کارشناسی در خصوص تعیین میزان خسارت وارده به هیچ عنوان با اوضاع و احوال قضیه مطابقت نداشته وخسارت بسیار زیاد و جبران ناپذیری با توجه به مدارک و مستندات موجود در پرونده به موکل وارد شده است از محضر دادگاه محترم تقاضای ارجاع امر به هیئت کارشناسی سه نفره را استدعا دارد .

1- خروج از صلاحیت اظهار نظر توسط کارشناس

اولاً کارشناس محترم در نظریه کارشناسی اظهار نظر نموده اند (( اگر چه فروشنده جوجه را از شخص ثالث خریداری نموده است و بر این اساس در آلودگی به وجود آمده نقشی نداشته است …)) با توجه به قرار کارشناسی صادر شده کارشناس محترم خارج از ماهیت کارشناسی اظهار نظر کرده و در واقع به نوعی اظهار نظر قضایی در این رابطه نموده که بر خلاف قوانین و مقررات و موضوع ارجاعی به کارشناس است .

ثانیاً در متن قرار کارشناسی آمده است (( … در صورت لزوم اخذ توضیح از طرفین دعوی مطلعین موثق … )) که در این خصوص کارشناس با موکل و وکلای ایشان مذاکره ای نداشته و چنانچه ایشان نسبت به تحقیق از مطلعین مورد وثوق اقدام مینمود متوجه میزان و نوع خسارات وارده شده و قطعاً در نظریه کارشناسی موثر واقع می گردید.

مشاوره با وکیل مطالبه خسارت جوجه
وکیل تلفنی خسارت جوجه یک روزه

مشاوره حقوقی آنلاین ضرر و زیان

2- عدم توجه کارشناس به نوع و میزان خسارات وارده

بر اساس سوابق پرونده ای جوجه ها و نتیجه آزمایشگاه و گواهی پزشک معاینه کننده از جوجه ها مشخص و محرز بوده است که آلودگی گله و وجود بیماری MG از همان روز اول بوده است و در در آن شکی وجود نداشته است که این امر به درستی به تایید کارشناس محترم نیز رسیده است ولیکن در خصوص میزان خسارت تعیین شده باید موارد ذیل مد نظر کارشناس قرار می گرفت : در خصوص خسارت جوجه یک روزه نیاز به بررسی کارشناسی وجود دارد .

الف ) موکل در تاریخ 17/1/94 جوجه ها را از خوانده س تحویل گرفته است و مبلغ ثمن معامله نیز به ایشان پرداخت شده است هر چند ایشان مدعی خرید جوجه از ثالث شده و در پرونده نیز تقاضای جلب ثالث شرکت رام جوجه را نموده ولیکن آنچه که مسلم می باشد معامله مستقیم موکل با خوانده آقای س می باشد و اگر ایشان مدعی رابطه با اشخاص دیگری می باشد تاثیری در میزان تقصیر وی از بابت فروش جوجه های بیمار و ورود خسارت به موکل ندارد.

ب ) مطابق گواهی تایید صدورمجوز حمل به شماره گواهی 26 مورخ 15/1195 جوجه ها پس از دو روز از زمان صدور کارت جوجه (15/11/94) پس از یک روز قرنطینه در تاریخ 17/11/94 تحویل موکل می گردد که متاسفانه پس از چند روز جوجه های ارسالی که به تایید پزشک نیز رسیده از روز اول دچار آلودگی مایکوپلاسما بوده و منجر به تلفات غیر متعارف می گردد لذا از بدو ورود تلفات شروع شده ولیکن خوانده آقای س به جهت اینکه جوجه ها را به موکل فروخته بود و حاضر به فسخ آن نیز نبود و نفعی که از معامله داشته به موکل اعلام می نماید که شما نسبت به پرورش جوجه ها اقدام و با داروی آنتی بیوتیک آنها بهبود پیدا می نمایند و این اوایل پرورش تلفات طبیعی است و در روزهای آینده فاقد تلفات خواهد بود و قول مساعد و وعده وعید می دهد که این هزینه ها را محاسبه و مبلغ آن را مسترد می نماید ولیکن با صرف هزینه های بسیار زیاد معالجات دارویی موثر واقع نبوده و پس از آنکه تلفات سیر صعودی پیدا می کند در 7 روزگی نمونه به آزمایشگاه ارسال  می گردد و 5 روز بعد نتیجه آزمایش که مشخص کننده بیماریMG بود به موکل اعلام میگردد که موکل مراجعات مکرری به آقای س داشته که در نهایت خوانده اعلام می نماید باید پزشک شرکت گله جوجه را بازدید و نظر خود را اعلام نماید که پزشک شرکت خوانده درتاریخ 27/11/95 از محل مرغداری و جوجه ها بازدید و تایید نمود که جوجه ها دارای بیماری می باشند و حتی در این خصوص نیز توصیه های جهت ادامه نگهداری می دهد که تایید کننده ترغیب خوانده به تلاش برای نگهداری جوجه های بیمار دارد . پس از حدود 22 روز و ادامه تلفات متاسفانه دیگر خوانده پاسخگو نبوده و جوجه های بسیار زیادی تا آن زمان با صرف هزینه های بسیار زیاد تلف گردیدند که میزان خسارات وارده به هیچ عنوان در نظر گرفته نشده است .

مشاوره تلفنی با وکیل ضرر و زیان جوجه یک روزه بیمار

ج) نکته حائز اهمیت که در نظریه کارشناس مد نظر قرار نگرفته است عدم تعیین خسارات بر مبنای زمانبندی طول مدت پرورش جوجه ها است که با توجه به وعده و عید خوانده ، موکل با حسن نیت اقدام به نگهداشتن جوجه ها و استفاده از آنتی بیوتیک و ویتامین و غیره با صرف هزینه های بسیار زیاد می نماید و در واقع این خوانده بوده است که موکل را ترغیب به ادامه نگهداری جوجه ها می نماید و به همین دلیل سبب اصلی ورود خسارات می باشد فلذا مدت زمانی که موکل با           وعده های خوانده صرف نگهداری جوجه ها نموده مبنای تعیین خسارت می باشد که تا 58 روز ادامه داشته است . در واقع موکل با حسن نیت تلاش در جهت نگهداری جوجه ها داشته است . با عنایت به اینکه مطابق اصل حسن نیت که اصلی حاکم بر حقوق قراردادها می باشد و این اصل بیان می دارد که اعمال طرفین قرارداد باید نسبت به اجرای آن با حسن نیت باشد که ملاحظه می گردد موکل تلاش نموده تا حدودی از زیان وارده جلوگیری نماید .

علیهذا نظر به مطالب معروضه و عدم لحاظ هیچ کدام از موارد بیان شده موثردر تعیین میزان خسارات تقاضای ارجاع امر به هیات کارشناسی را استدعا دارد.

                                                                               با تشکر –  وکلای خواهان

برای مشاوره با وکیل مطالبه خسارت جوجه یک روزه می توانید از وکلای سایت بهره ببرید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .