سفته حسن انجام کار

سفته حسم انجام کار

سفته حسن انجام کار معمولاً توسط کارفرما در ابتدای قرارداد از کارگر اخذ می‌شود .

سفته حسن انجام کار بابت ضمانت انجام کار توسط کارگر به کارفرما داده می‌شود تا بدین واسطه کارفرما مطمئن شود که کارگر به تعهدات خودش در قرارداد به‌موقع عمل می‌نماید . لیکن بایستی در تنظیم سفته حسن انجام کار مواردی را در نظر گرفت تا بعدها دچار مشکل نشوید.

نکات مهمی در پر کردن سفته وجود دارد که مانع از سوءاستفاده کارفرما در آینده خواهد شد. بنابراین نکات خیلی مهمی را که در خصوص پر کردن صفحه و تحویل آن به کارفرما می‌باشد را مدنظر قرارداد تا خدای ‌نکرده از مشکلات حقوقی بعدی در امان باشید.

موارد مهم در تکمیل سفته ضمانت

 اولین مورد در پر کردن سفته ضمانت کار این است که تاریخ پرداخت نباید قید شود و صرفاً در ثبت عنوان شود سفته بابت ضمانت حسن انجام کار .  اگر شماره قرارداد را هم در سفته قید کنید بسیار بهتر خواهد بود و نکته دوم این هست که حتماً نام دریافت کننده سفته که کارفرما می‌باشد را در سفته قید کنید. جای آن را خالی نگذارید و در وجه حامل هم نباشد .

از دیگر موارد این هست که حتماً چنانچه قراردادی فی‌مابین تنظیم می‌گردد قرارداد کار شماره سفته در آن قید شود .در سفته ذکر شود درچه صورت سفته توسط کارفرما قابل وصول است . پس‌از اتمام قرارداد کار سفته می‌بایست به کارگر عودت و مسترد شود.

درصورتی‌که پس‌از اتمام قرارداد کارفرما از استرداد و تحویل سفته به شما خودداری نمود می‌توانید ابتدا اظهارنامه‌ای برای کارفرما ارسال کنید .  نمونه اظهارنامه در ذیل برای شما آورده شده ‌است .

پس‌از آن چنانچه کارفرما پس‌از دریافت اظهارنامه از تحویل و عودت سفته ها خودداری نمود می‌توانید علیه ایشان دادخواست استرداد سفته را نیز مطرح کنید .در صورت نیاز می توانید از طریق این سایت و مشاوره تقاضای تنظیم اظهارنامه و دادخواست استرداد سفته ضمانت را نمایید .

نمونه اظهارنامه :

احتراما با توجه به اینکه اینجانب …. از مورخ …. تا …. نزد شما با در شرکت ….. مشغول به کار بوده ام و با جنابعالی دارای رابطه کارگری و کارفرمایی داشته ام و در تاریخ…. و پس از اتمام قرارداد از سوی جنابعالی قطع همکاری شده ام. نظر به اینکه به مجب یک فقره سفته به مبلغ ..‌.. ریال به شماره سفته  ………نزد شما بعنوان ضمانت و به امانت  و ضمانت قرار دارد . ظرف مدت 3 روز از تاریخ ابلاغ این اظهارنامه نسبت به استرداد سفته به اینجانب اقدام نمایید.

در صورت هر گونه استفاده و سوء استفاده از سفته مذکور تماماً مسئولیت حقوقی و کیفری آن متوجه جنابعالی خواهد بود  . با توجه به امانی بودن سفته و در صورت عدم عودت در مراجع قضایی اقدام قانونی لازم را به عمل خواهم آورد.

با تشکر-اظهارکننده

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .