برای گرفتن طلاق چه کار کنم

چطوری طلاق غیابی بگیرم.

این مقاله با عنوان برای گرفتن طلاق چه کار کنم می باشد تا به شما کمک کند برای طلاق راحتر اقدام نمایید. رای موفقیت‌آمیز بودن روند طلاق غیابی درمجموع در رویه محاکم می‌توانید با وکلای حقوقی پایه یک ما مشاوره حقوقی آنلاین بگیرید. یا در ادامه با مقاله طلاق غیابی در سایت مشاوره حقوقی وکیل دان با ما همراه باشید .در مجموع چندین راه برای این امر وجود دارد که برای تشخیص دقیق و نحوه رسیدگی بهتر است قبل‌از این‌که به آن فکر کنید یا برای حل اختلاف با متخصصین این راه مشورت حاصل نمایید .

مشاوره آنلاین با وکیل در مورد طلاق

مشاوره حقوقی آنلاین یا مشاوره حقوقی تلفنی اولین قدم و سهل‌الوصول‌ترین راه برای حل مشکل شماست.طلاق به‌صورت قانونی به‌معنای جدایی زن و شوهر به پایان زندگی مشترک‌شان به‌صورت قانونی اطلاق می‌شود. مستند قانونی ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی ایران بر این‌گونه است که مرد می‌تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد . از طرفی طلاق از طرف زوجه هم امکان‌پذیر می‌باشد که در محاکم طلاق به درخواست زوجه به دلیل عسروحرج زوجه و یا با استناد به بندهای شروط عقدنامه امکان‌پذیر است و یا طلاق توافقی . برای آشنایی با روند طلاق با وکلای آنلاین ۲۴ ساعته ما تماس حاصل نمایید.

انواع طلاق در قانون

قابلیت رجوع داشته باشد یا نداشته باشد و یا می‌تواند به درخواست طرفین باشد یا به حکم دادگاه اجرا شود . که استناد قانونی آن در ماده ۱۱۴۳ قانون مدنی طلاق را به طلاق بائن و طلاق رجعی اطلاق کرده‌است . طلاق رجعی به چه مفهوم است؟ یکی از انواع طلاق که زوج تحت شرایطی می‌تواند در مدت عده به زوجه رجوع کند . این امکان مهیا شده‌است که مرد در صورتی از جدایی پشیمان شود و عده طلاق به پایان نرسیده باشد می‌تواند به سراغ همسرش برود و زندگی‌شان را از سر بگیرد . که بدون تشریفات خواهد بود همچنان به عقد مجدد نیاز نخواهد بود . برای گرفتن طلاق چه کار کنم تا دادگاه حکم طلاق را صادر کند .

عده زن در طلاق

حال عده زن چیست . ماده 1150 قانون مدنی بیان می‌دارد که عده عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل‌شده است نمی‌تواند شوهر دیگری اختیار کند . برای اطلاعات بیشتر درباره مشمول بودن در دوران عده و گرفتن طلاق به مشاوران حقوقی 24 ساعته و آنلاین پیام بدهید . از طلاق‌های رجعی؛طلاق خلع و مبارات درصورتی‌که زن رجوع به عوض کند . به‌موجب کراهت زن از مرد یا بالعکس یا کراهت هر دو طرف از یکدیگر صورت می‌گیرد . برای گرفتن طلاق چه کار کنم تا دادگاه حکم طلاق صادر کند .

نکته مهم طلاق خلع و مبارات در این است که زن برای این‌که مرد به طلاق رضایت دهد میزان مشخصی از مال را به او می‌دهد یا بذل می‌کند . این نوع طلاق از نوع بائن یعنی طلاقی که غیر قابل رجوع باشد ولی اگر زن از وجهی که به شوهر خود پرداخت کرده‌است رجوع حاصل نماید طلاق بائن تبدیل به طلاق رجعی خواهد شد .پس نکته اینجاست که طلاق خلع و مبارات پس‌از رجوع زن از بذل مال به طلاق رجعی تبدیل می‌گردد .

طلاق بائن یعنی چه ؟

طلاق بائن چه طلاقی است؟چهار نوع طلاق بائن در قانون مدنی شناخته‌شده است . 1-طلاقی که قبل‌از زناشویی واقع شود 2- طلاق زن یائسه 3-سه طلاقه شدن4-طلاق خلع و مبارات . طلاق خلع توضیح :مسئله معروف ” مهرم حلال، جانم آزاد” را به‌ کرات شنیده‌ایم . زن حاضر است به‌خاطر کراهتی که از زوج خود دارد مالی را به شوهر بذل و بخشش کند تا شوهر به طلاق رضایت خود را اعلام‌ نماید .

طلاق مبارات یعنی چی .

طلاق مبارات: چه طلاقی است . طلاقی که تنفر حالت دوسویه دارد یا طلاق توافقی حال در این حالت پیش‌آمده طرفین راجع به هرچیزی اعم از مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و موارد دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند . به توافقی بین خود می‌رسند و توافقات خود را به اطلاع دادگاه می‌رسانند .

چگونه طلاق توافقی بگیرم.

قانون جدید دادگاه برای طلاق توافقی دادگاه طرفین را به داوری در طلاق ارجاع می‌دهد . این داوران که اصولاً از بستگان زوجین هستند پس‌از این‌که رأی و نظر خود مبنی‌بر جدایی آن‌ها را صادر می‌کنند دادگاه ضمن صدور گواهی عدم سازش اقدام به صدور رای طلاق توافقی می‌نماید. طلاق توافقی یا طلاق مبارات از اقسام طلاق بائن است و حق رجوع برای زوج امکان‌پذیر نمی‌باشد .

چگونه طلاق بگیرم.
برای گرفتن طلاق چه کار کنم.

گرفتن طلاق چگونه است ؟

طلاق غیابی از طرف مرد :طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی حق طلاق در اختیار مرد است . دادخواست طلاق مرد به طرفیت همسرش چه زن در دادگاه حاضر شود چه حضور پیدا نکند حتی لایحه نیز ندهد قطعا رای صادر خواهد شد . در حالت غیابی؛ رأی صادره طلاق غیابی زن امکان این را دارد که در مهلت قانونی واخواهی کند . نکته اینجاست که در رأی طلاق به درخواست مرد از سوی دادگاه صادر می‌شود ثبت طلاق منوط به پرداخت حقوق مالی زوجه است . که در رأی دادگاه بررسی می‌گردد.

طلاق غیابی از طرف زن

گر زنی به طرفیت شوهر دادخواست طلاق غیابی بدهد و زوجه دلیلی محکمه‌پسند در دادگاه ارائه کند علی‌رغم ابلاغیه دادگاه زوج از حضور در دادگاه سر باز بزند . لایحه ندهد و اخطاریه دادگاه هم به او ابلاغ نشده باشد رأی طلاق که دادگاه صادر می‌نماید، غیابی است. مستند موضوع ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ واقعی که احضاریه دادگاه به شخص مثلاً موردنظر ما شوهر ابلاغ‌شده باشد واقعی تلقی می‌گردد . اگر به بستگان خادم و یا کارمندان وی ابلاغ شود طبق ماده ۶۹ قانون آیین دادرسی مدنی ابلاغ قانونی خواهد بود . آخرین مورد رأی غیابی دادگاه شامل مرد غایب یا مفقودالاثر می‌باشد .

طلاق از دادگاه خانواده :

زوجی که به مدت چهار سال تمام مفقود باشد در خصوص ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی زوجه می‌تواند تقاضای طلاق کند . ( اگر مرد در دادگاه حاضر نشود رأی طلاق غیابی صادر می‌شود) . برای طرح وکالت در طلاق و انجام مراحل طلاق توافقی توسط وکلای پایه یک وارد حساب کاربری خود شوید . مراحل انجام درخواست را پیگیری نمایید . زوجه دارای وکالت در طلاق از شوهر خود بدون حضور زوج در شعبه طلاق توافقی (بدون حضور وکیل مع‌الواسطه برای زوج) طلاق غیابی صادر می‌شود. ________________________________

فهرست مطالب

6 پاسخ

  1. برای گرفتن طلاق و مهریه و خانوادگی میشه وکیل خوب در اراک برای پرونده طلاق معرفی کنید. بهترین وکیل در اراک برای پرونده طلاق و مهریه و خانوادگی میشه معرفی کنید . وکیل برای پرونده خیانت و رابطه نامشروع همسرم را اثبات کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .