مشاوره آنلاین با وکیل پرونده ملکی در اراک

وکیل پرونده ملکی در اراک

برای مشاوره آنلاین با وکیل پرونده ملکی در اراک می‌توانید از طریق این سایت وارد شده و از  وکیل خوب املاک در اراک مشاوره و راهنمایی دریافت کنید .

برای آشنایی مختصر شما به دعاوی ملکی در خصوص اصطلاحات حقوقی پرونده‌های املاک مطالبی کوتاه را در این مقاله نوشته که جهت مطالعه شما عزیزان می باشد . می‌توانید با مطالعه این مقاله با اصطلاحات حقوقی در مورد املاک کمی آشنا شوید. در پرونده‌های حقوقی به علت این‌که پرونده املاک ازجمله پرونده‌های بسیار مشکل می‌باشد با وکیل متخصص مشاوره و راهنمایی مستقیم دریافت کنید . به‌همین ‌منظور می‌توانید از وکلای سایت وکیل دان در این خصوص بهره‌مند شوید .

 وکیل پرونده ملکی اراک مفهوم قرارداد یا عقد

عقد یا قرارداد عبارت از این‌که یک شخصی با دیگری قرار بگذارند که در مقابل پرداخت پول طرف مقابل برای طرف دیگر کاری انجام یا مالی به او بدهد. به زبان ساده در عقد یک رابطه حقوقی میان دو طرف ایجاد می‌شود و هر یک از طرفین نسبت ‌به طرف دیگر تعهداتی دارد که باید آن را انجام دهد که به همین منظور به‌عنوان یک عقد اطلاق می‌شود . در معاملات در مبایعه‌نامه که در واقع همان قولنامه فروش هست دو تا اصطلاح وجود دارد . ثمن معامله و مثمن .  ثمن به اصطلاح ساده همان مبلغ پولی است که خریدار به فروشنده می دهد . مثمن نیز به عبارت ساده تر همان ملک که شامل خانه ، زمین کشاورزی ، خودرو و غیره است .بنابراین در یک معامله فروش ملک خانه یا زمین کشاورزی ثمن می‌شود آن مبلغ پولی که پرداخت شده‌است و مثمن می‌شود ملک .

شرایط معامله

 مشاوره با وکیل پرونده ملکی اراک به راحتی از طریق این سایت وارد شده و سوال خود را بپرسید. برای انجام معامله طرفین باید دارای اهلیت و محجور نباشند .  بنابراین افراد کودک و صغیر و مجنون و دیوانه و سفیه این‌ها درواقع محجور محسوب می‌شوند و معامله با آن‌ها دارای موانع قانونی هست.

وکیل پرونده ملکی اراک مبایعه نامه

وکیل خوب ملکی در اراک به شما در انعقاد قرارداد های حقوقی راهنمایی می دهد .فروش ملک در مقابل عوض معلوم که در واقع همان ثمن معامله هست . مبایعه نامه یک توافق قراردادی است که به‌صورت کتبی بین دو نفر نوشته می‌شود و در خصوص چگونگی انجام و شرایط خرید و فروش تصمیم خود را بیان می‌کنند و برای طرفین لازم‌الاجرا هست . از شرایط مهم معامله این هست که طرفین اهلیت داشته باشند.  قصد و رضا برای انجام معامله وجود داشته و مجهول نباشد. مورد معامله هم باید چیزی که درواقع خریدوفروش می‌شود قانوناً ممنوع نباشد و معین باشد.

قولنامه:

 قولنامه درواقع توافقی بین طرفین که دو طرف با هم تصمیم می‌گیرند که در خصوص چگونگی انجام و شرایط خرید یا فروش مالی در آینده با هم به توافق برسند بدون این‌که درواقع عقد یا قرارداد مدنظر آن‌ها باشد.

وکیل پرونده ملکی اراک مشاع و مفروز

اصطلاح مفروز در برابر مشاع هست . اگر چند نفر در یک ملک که هرکدام مقدار مشاعی از ملک را مالک باشند و بخواهند سهم خود را جدا کنند و مستقل از دیگر مالکین بهره‌برداری کند باید سهم مشاعی را افراز کنند . منظور از مشاع درواقع ملکی است که میان چند نفر به‌صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مقابل ملک مفروز استفاده می‌شود .

ملک وقفی

سوالات خود را  در خصوص وقف از وکیل پرونده ملکی اراک بپرسید . وقف عبارت از این‌که عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود. یعنی این‌که فردی با نیت خیرخواهانه مانع نقل‌وانتقال تمام یا قسمتی از اموال بعد از فوت خود شده تا بدینوسیله دیگران برای همیشه از مال او استفاده کنند . به فردی که وقف برای او صورت می‌گیره موقوف علیه گفته می‌شود . برای تحقق وقف به واقف بهر لفظی که آن را قبول کند . صراحتاً دلالت بر وقف مال کند و قبول کسی که وقت به نفع او صورت گرفته‌است.

وکیل پرونده ملکی اراک فسخ یا خیار فسخ معامله

 گاهی در یک قرارداد لازم یعنی قراردادی که طرفین نسبت‌ به آن ملزم هستند که آن را رعایت کنند و هیچ‌یک از طرفین نمی‌تواند آن را به‌هم بزند یک حقی را به‌عنوان حق فسخ پیش‌بینی می نمایند. به‌این‌ترتیب که به یک طرف اجازه یا اختیار داده می‌شود که با شرایطی که در قرارداد ذکر می شود معامله را برهم بزند که به‌اصطلاح حقوقی خیار فسخ گفته می‌شود . نکته بسیار مهم در حق فسخ فوری بودن اعمال آن هست .

اقاله یا تفاسخ

مشاوره با وکیل ملکی اراک در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر است . بعد از تنظیم مبایعه‌نامه و یا قرارداد که به‌اصطلاح درواقع الزام‌آور هست اگر طرفین قرارداد با رضایت و توافق آن را برهم بزنند به آن اصطلاحاً اقاله یا تفاسخ گویند .مثلاً شخصی مغازه خود را به دیگری می‌فروشد ولی پس‌از چند روز مذاکره با خریدار و جلب رضایت  هر دو توافق می‌کنندکه معامله را برهم بزنند .

خیار فسخ معامله

در اصطلاح حقوقی اصطلاحی به‌عنوان خیار وجود دارد . خیار یعنی برهم زدن عقد و قرارداد . درواقع همان فسخ معامله هست .  این خیارات چندین نوع هستند .  به ‌عنوان مثال خیار مجلس که درواقع تا زمانی‌که درون مجلس حضور دارند می‌توان از خیار فسخ استفاده کنند .  یا خیار شرط که برای طرفین هر شرطی قرار داده شود چنانچه محقق شود اختیار فسخ معامله را دارند . خیار تاخیر ثمن که هر گاه در پرداخت ثمن معامله تأخیری به وجود بیاید می‌توانند از این خیار استفاده کنند . خیار غبن درواقع مربوط به معامله ای است که تفاوت قیمت در آن فاحش باشد .

 در واقع این خیار به این معنی هست که فروشند مال موضوع قرارداد را به قیمت بیشتر از نرخ روز یا نرخ معاملاتی بفروشد . بنابراین این خیار خیار غبن هست اگر این تفاوت قیمت خیلی زیاد باشد به آن غبن فاحش می گویند . این مورد یعنی غبن باید فوری باید اعمال شود . خیار عیب داریم که در واقع اگر مبیع معیوب بود طرف مقابل می‌تواند یا معامله را فسخ کند . یا ارش مابه‌التفاوت جنس سالم و معیوب را از طرف مقابل دریافت کنید . خیار بعدی خیار تدلیس هست .

وکیل پرونده ملکی اراک دعوای خلع‌ید

برای طرح دعوای خلع ید نیاز به وکیل خوب ملکی در اراک دارید . دعوای خلع‌ید درواقع دعوایی است که به طرفیت متصرف ملک انجام می‌شود  . در دعوای خلع ید فردی ملکی را که متعلق به مالک هست را تصرف کرده‌است . در این دعوا به استناد سند رسمی دادخواستی به‌عنوان خلع ‌ید به طرفیت متصرف داده می‌شود . اگر متصرف در ملک بنا نیز ساخته تقاضای قلع‌ و قمع بنا را نیز می توان تقاضا نمود . در اجرت‌المثل ایام تصرف زمانی‌که فرد غاصب ملک را تصرف  نموده ‌است پس‌از دعوای خلع ‌ید و یا بدون دعوای طرح دعوای خلع ‌ید می‌توان اجرت‌المثل که درواقع همان اجاره ملک هست را از متصرف دریافت نمود . به‌همین‌منظور موضوع به کارشناسی ارجاع و پس‌از اثبات مالکیت نسبت ‌به تعیین اجرت‌المثل و اجاره ملک اقدام می‌شود .

فهرست مطالب

10 پاسخ

  1. سلام برای گرفتن یک وکیل ملکی خوب در اراک چطوری مشاوره بگیرم . پرونده من خلع ید و ممانعت از حق است .

    1. سلام در پرونده خلع ید نیاز هست ابتدا مالکیت شما بر ملک توسط دادگاه احراز و اثبات گردد که به جهت اثبات مالکیت در ملک سند رسمی دلیل بر مالکیت شما محسوب می‌شود. برای مشاوره رایگان حقوقی با وکیل می توانید از طریق سایت قسمت مشاوره نسبت به مشاوره آنلاین اقدام نمایید. وکلای سایت وکیل دان ۲۴ ساعته پاسخگوی نیازهای حقوقی شما عزیران خواهند بود . جهت برقراری تماس با وکیل به صورت حضوری در قسمت تماس با ما می توانید با وکیل صحبت نمایید.

  2. سلام من یک مغازه دارم که سرقفلی است الان مالک تقاضای فسخ قرارداد سرقفلی به علت تعدی و تفریط را نموده است ولی من تعدی یا تفریط نکردم لطفا بنده را راهنمایی نمایید. تشکر از شما وکیل دان

    1. سلام ممنون از سوال شما در خصوص فسخ حق سرقفلی به دلیل تعدی و تفریط . در پاسخ به سوال شما باید گفت یکی از مواردی که در قانون سال 56 وجود دارد در خصوص تخلیه اماکن تجاری توسط موجر تعدی و تفریط مستاجر در عین مرد اجاره است . در واقع اگر مستاجر تغییراتی در محل اجاره ایجاد کند که منجر به تغییر حالت ملک شود تعدی و تفریط محسوب می گردد . مثل برداشتن دیوار و باز کردن پنجره و پارتیشن بندی که تغییر کلی و ایجاد کند ولی اگر موقت باشد مشکلی ندارد . بنابراین در تعدی و تفریط سرقفلی باید رضایت مالک در خصوص انجام تغییرات حتما اخذ شود .

  3. سلام من پرونده ملکی اجرت المثل ایام تصرف دادم . همسایه تصرف عدوانی کرده بود و من رای کیفری گرفتم . الان برای مزاحمت و ممانعت از حق نیاز به وکیل ملکی خوب در اراک دارم .لطفا کمک حقوقی کنید

  4. سلام من یک پرونده ملکی دارم . چطور میتونم حضوری با وکیل در اراک مشاوره کنم مدارک مالکیت و حقانیت خودم را در رابطه با زمین پدری که خریدم ارائه دهم . تشکر

  5. باسلام۳ماه قبل ازپایان قراردادبه مستاجرم اعلام کردم پایان قراردادخانه راتحویل دهدوقبول کرداما۴۰روزبعدازقراردادخالی کرده که من گفته بودم اگردیرخالی کنی کرایه جدیدراازپول پیش کم میکنم ولی وقتی که موقع حساب کتاب شده میخاهدهمان کرایه پارسال رابدهدوحق رابه خودش میدهدهم فصل مستجاجردادن گذشته باتاخیراین اقا؟ هم من خودم جای مستاجرم وکرایه جدیدازم کسرمیشود لطفاراهنمای کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .