مشاوره حقوقی آنلاین چه مزیت هایی دارد؟

مشاوره حقوقی آنلاین چه مزیت هایی دارد؟

مزایای داشتن مشاور حقوقی تلفنی و آنلاین

مشاوره با وکیل روشی بسیار رایج بوده و از نظر حمایت حقوقی روشی مناسب است. در مواردی مانند توسعه فناوری و شرایط روانی در یک دوره طولانی و دشوار مانند کووید-19، وضعیتی به سمت روش مشاوره حقوقی آنلاین پیش رفت. تقاضا برای مشاوره تلفنی با وکیل با توجه به ترافیک خیابان ها، دوری مسافت و وجود بیماری همه گیر که جهان را تحت تاثیر قرار داده افزایش یافته است. بر این اساس، در این مقاله مزایای آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.
با فروکش کردن بیماری کرونا در کشور و بازگشت شرایط به وضعیت عادی جدید، برخی از افراد مشاوره با وکیل حضوری را ترجیح می دهند؛ در حالی که برخی دیگر همچنان مشاوره حقوقی آنلاین را مناسب می دانند. حوزه وسیع و متنوعی از حمایت های حقوقی در این شیوه برای عموم فراهم شده است. به این ترتیب، افراد می توانند با تحقیق و برقراری ارتباط با مشاورانی که در نتیجه تحقیقات با آنها مواجه می شوند، به سرعت و از طریق مشاوره تلفنی با وکیل به موضوع حمایت حقوقی دسترسی پیدا کنند.

چرا باید وکیل بگیرم؟

امروز ممکن است به دلایل مختلف خود را در دادگاه ها ببینیم؛ حتی اگر نخواهیم. این ممکن است به دلیل یک پرونده کیفری شامل قوانین کیفری، گاهی یک پرونده طلاق و گاهی به دلایل مربوط به قانون ارث باشد. در کشور ما در بسیاری از موارد اجباری برای استخدام مشاوره با وکیل وجود ندارد. به همین دلیل مردم برای حل مشکلات حقوقی خود باید مراحل دادرسی را دنبال نمایند. آنها سعی می کنند این را بیشتر با اطلاعاتی که از اینترنت یا محیط می شنوند مدیریت کنند.
با این حال، این اطلاعات اغلب می تواند ناکافی و نادرست باشد. در نتیجه شکایات مختلفی به وجود می آید. مهم ترین مزیت استخدام و مشاوره با وکیل، اطلاعات دقیق و راهنمایی صحیح است؛ زیرا وکلا متخصص حقوقی هستند. همکاری با افراد متخصص در زمینه حقوق مانند هر موضوع دیگری مزایای مهمی را برای شما به همراه خواهد داشت.

مزایای استخدام وکیل چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، وکلا افرادی هستند که سال ها در زمینه وکالت آموزش دیده اند؛ در دعاوی قضایی تجربه کسب کرده اند و متخصص هستند. وکلا افرادی هستند که قواعد حقوقی را به خوبی می شناسند و برای اجرای عدالت در انواع پرونده ها مبارزه می کنند. علاوه بر این، آنها کارشناسان حقوقی هستند که تغییرات قوانین جاری را دنبال کرده و از موارد حقوقی آگاهی دارند.
امروزه نمی توان از قوانین در حال تغییر پیروی کرد، از نوآوری ها آگاه شد و همه قوانین را به طور کامل شناخت. وکلا متخصص در زمینه حقوق هستند. به همین دلیل آنها موظف به رعایت همه قوانین، مقررات و نوآوری های جاری هستند. نباید فراموش کرد که تسلط کافی به قوانین و مقررات برای یک وکیل خوب کافی نیست. یک وکیل خوب کسی است که بتواند همه این اطلاعات را با موضوع پرونده مرتبط و تفسیر کند. از طرفی وکلای دادگستری افرادی هستند که به دلیل پیگیری پرونده های مشابه، سابقه دعوا دارند. در نتیجه مشاوره با وکیل مزایای زیادی را در طول فرآیند دعوی قضایی برای شما به ارمغان می آورد؛ زیرا حتی اگر حق با شما باشد، درخواستی که خودتان ارائه می دهید ممکن است در مقابل قانون اشتباه شما را ثابت کند.
همانطور که می دانید پرونده ها متفاوت هستند و برای بسیاری از پرونده ها اجباری برای گرفتن وکیل وجود ندارد. البته در مواردی که وکیل استخدام نمی شود، ریسک قانونی در پرونده ها افزایش یافته و شانس برنده شدن در پرونده نیز کاهش می یابد. به همین دلیل همکاری و مشاوره تلفنی با وکیل خوب و متخصص اهمیت دارد تا از نظر مالی و اخلاقی حقوق تان ضایع نشود.

چرا باید وکیل بگیریم؟

خصوصاً در حل مشکلات حقوقی، دیدگاه وکیل از دیگر عواملی است که بر روند پرونده تأثیر مثبت می گذارد. وکلا در موقعیتی هستند که شما را در روند شروع از تعیین مشکل تا حل مشکل راهنمایی می کنند. به همین دلیل وکلا خدمات مشاوره با وکیل را نیز ارائه می دهند.
مهم ترین موضوع دعاوی، اسناد و پرونده هایی است که باید تنظیم شود. در مواردی که اطلاعاتی در مورد آن وجود ندارد، ردیابی اسناد و فایل ها می تواند به یک کار طاقت فرسا تبدیل شود. از طرفی در صورت مفقود شدن مدارک یا پرونده، روند پرونده ممکن است منجر به نتایج منفی گردد. به همین دلیل، تنظیم دادخواست و مستندات در جریان تشکیل پرونده از اهمیت بالایی برخوردار است. نداشتن مدارک باعث طولانی شدن روند پرونده می شود. بنابراین تهیه مدارک توسط کارشناس نیز باعث صرفه جویی در وقت می شود. به طور خلاصه، تنها با مشاوره با وکیل می توانید روند دادخواهی را هم به سرعت و هم با دقت مدیریت کنید.
به عنوان مثال، اگر نمی دانید چگونه در مشکلات حقوقی که فکر می کنید در زندگی روزمره حق با شماست، حقوق خود را جست و جو نمایید، قطعاً آدرس مناسب مشاوره با وکیل است؛ زیرا وکلا می دانند که چگونه از حقوق شما دفاع کنند و چگونه آن را به نحوی مثبت به نتیجه برسانند. گاهی اوقات، مشکلی که برای شما ساده به نظر می ‌رسد، ممکن است شما را در هنگام تلاش برای حل آن بدون حمایت وکیل، قربانی کند.
مهم ترین مزیت مشاوره با وکیل این است که وکلا در پیگیری قانونی پرونده های حقوقی و کیفری تجربه دارند. در عین حال، از آنجایی که وکیل طرف مقابل را در جریان دعوا به خوبی می شناسند، از حرکت هایی که او انجام خواهد داد نیز اطلاع دارد و بر این اساس احتیاط های لازم را انجام می دهد. از سوی دیگر، برخورد قاضی رسیدگی کننده به پرونده را بهتر می داند. به این ترتیب دشواری روند قانونی را آسان تر می کند.

مشاور حقوقی آنلاین، عملکرد و مزایای استفاده از خدمات غیرحضوری
مشاور حقوقی آنلاین، عملکرد و مزایای استفاده از خدمات غیرحضوری

مشاوره حقوقی آنلاین چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، برقراری ارتباط بسیار آسان شده است. علاوه بر این، حجم کار و سرعت کاری که دنیای مدرن به ارمغان می آورد، آشکار است. لذا مردم شهرهای مختلف کشور ترجیح می دهند از وکلای متخصص در زمینه خود خدمات مشاوره حقوقی آنلاین دریافت کنند.
منظور از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین این است که خدمات مشاوره با وکیل از طریق اینترنت انجام می شود. در این زمینه علاوه بر مشاوره تلفنی با وکیل، اسکایپ، زوم و بسیاری از برنامه ها می توانند این شکل از خدمات را ارائه کنند. ابتدا مدارک و اطلاعات لازم از نظر مسائل حقوقی به وکیل ارائه می شود. وکیل تا زمان تعیین وقت، تحقیقات اولیه لازم را انجام می دهد. در زمان تعیین وقت، خدمات جامع مشاوره ای به شهروند ارائه می شود. به این ترتیب از اتلاف وقت جلوگیری می گردد.

  • برخی از شهروندان که وقت کافی ندارند، علاقه ندارند وقت خود را در خیابان ها و جاده ها تلف کنند. از این طریق می توانند به راحتی به خدمات مشاوره حقوقی آنلاین با کیفیت دسترسی داشته باشند. خدمات ارائه شده توسط مشاوره با وکیل را می توان به شرح زیر خلاصه کرد؛
  • شخص می تواند برای حل مشکل حقوقی خود مشاوره کند. آنچه در دعوای اقامه شده قابل مطالبه است، مدارک موجود کافی و مطابق قانون و غیره است. به سوالات زیادی پاسخ داده می شود؛
  • اگر شخص متقاضی پرونده تشکیل داده باشد؛ بسیاری از موضوعات مانند ارزیابی روند پرونده، آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد و نحوه عمل مورد بحث قرار می گیرد؛
  • در صورت طرح دعوی علیه متقاضی؛ خیلی موارد ارزیابی می شود؛ مثلاً حقوقتان چیست؛ چه پاسخی باید داد؛ چه دفاعی باید کرد؛
  • مدارک شخص متقاضی مانند قرارداد، اخطاریه، دستور پرداخت، تصمیم دادگاه و غیره بررسی می شود.

چرا خدمات مشاوره حقوقی آنلاین را انتخاب کنید؟

از جمله اهداف ایجاد سامانه مشاوره حقوقی آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • این فرصت را برای افرادی که با موقعیت ‌های حقوقی مواجه می ‌شوند، فراهم می‌ کند تا در هر زمان در مورد اختلافات خود مشاوره با وکیل را انجام دهند؛
  • مشاوره تلفنی با وکیل فرصتی راحتی را برای افراد فراهم می سازد تا برای دعاوی خود اقدام کنند؛
  • با تنظیم قراردادهای آنلاین، روند نوشتن دادخواست و معاملات مشابه را تسهیل می کند.

در چه شرایطی استفاده از مشاوره تلفنی با وکیل صحیح نیست؟

در بسیاری از موارد، مشاوره حقوقی آنلاین بسیار مفید و موثر بوده؛ در حالی که در برخی موارد ممکن است استفاده از آن مناسب نباشد. در صورت وجود شرایطی که از نظر قانونی مجرمانه و کیفری تلقی می شوند، ارائه مشاوره تلفنی با وکیل مناسب نیست.

مشاوره حقوقی آنلاین برای چه کسانی مناسب است؟

می توان گفت برای افرادی که سرعت کاری شدید و خسته کننده ای دارند مشاوره با وکیل به صورت آنلاین مناسب است. از سوی دیگر، این روش برای افرادی که در دسترسی به حق حمایت حقوقی و قانونی در محدوده محل زندگی خود مشکل دارند، مناسب خواهد بود.
مراجعه حضوری به یک مؤسسه مشاوره با وکیل برای افراد دارای معلولیت جسمی بسیار سخت است و برای این گروه از افراد بسیار خوب است که مشاوره حقوقی آنلاین دریافت کنند تا از حق بهره مندی خود محروم نشوند.

مشاوره حقوقی آنلاین در کدام پلتفرم ها انجام می شود؟

با پیشرفت تکنولوژی، مشاوره حقوقی آنلاین علاوه بر مشاوره تلفنی با وکیل از طریق گوشی، تبلت و کامپیوتر امکان پذیر شده است. در همان زمان، مشاور به شما اطلاع می دهد که از چه برنامه هایی در اولین مصاحبه استفاده خواهد شد. سپس با فرا رسیدن زمان قرار شما، پس از تنظیم محیط مناسب با زمان جلسه و همزمان با دستور جلسه، شرکت در جلسات آنلاین صورت می گیرد.

مزایای مشاوره با وکیل به صورت آنلاین چیست؟

موقعیت های زیادی وجود دارد که می توان آنها را در محدوده مزایای مشاوره حقوقی آنلاین برشمرد؛ به خصوص اگر عوامل ترافیکی و زمانی در رفت و آمد از یک مکان به مکان دیگر در میان سرعت زندگی پرمشغله افراد ناکارآمد باشد. به عبارت دیگر این وضعیت باعث صرفه جویی زیادی در زمان می شود. از طرفی شخص باید شرایط محیطی خود مانند سکوت و آرامش نسبی را برای دریافت مشاوره تلفنی با وکیل فراهم کند.
از طرفی در برخی مناطق افرادی هستند که می خواهند مشاوره با وکیل به طور حضوری دریافت کنند؛ اما در آن منطقه دفتر مشاور وجود ندارد و نمی توانند در آن محیط به چنین حمایتی دست پیدا کنند. در این صورت مشاوره تلفنی با وکیل مناسب آنها خواهد بود.
با توجه به مشغله کاری و سرعت زندگی، افراد ممکن است شرایطی داشته باشند که نتوانند از منزل یا محل کار خود خارج شوند. در این صورت می توانند به سرعت و به راحتی در جلسات شرکت کنند؛ زیرا ساعات کاری مشاوره با وکیل به طور آنلاین بسیار انعطاف پذیر است؛ چه در صبح، چه عصر و چه در تعطیلات آخر هفته. به خصوص افرادی که از شرایطی مانند اختلال اضطراب رنج می برند ممکن است در برنامه های مشاوره حضوری احساس بدی داشته باشند. به این ترتیب، افرادی که در عادت کردن به رویدادهای جدید مشکل دارند می توانند مشاوره حقوقی آنلاین را برگزینند.

سوالات متداول در مورد مشاوره آنلاین

در ادامه با سوالات رایج در مورد مشاوره حقوقی آنلاین می پردازیم.

  • آیا مشاوره با وکیل به صورت آنلاین به اندازه حضوری موثر است؟

مشاوره حقوقی آنلاین به اندازه مشاوره حضوری موثر است. این روش که به ویژه در دوره کووید-19 به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه تحقیقات لازم ثابت شده است که همان تاثیر را دارد.

  • چه مدت باید در جلسات آنلاین شرکت کنم؟

از آنجایی که مشاوره تلفنی با وکیل شامل فرایندهای مشابه مشاوره حضوری است، پس از تصمیم گیری مشترک بین مشاور و متقاضی می توان طول مدت این موقعیت را تعیین کرد. با این حال، برای اینکه از وقت به طور مناسب استفاده شود، متقاضی باید موقعیت خود را به صورت کامل به مشاور توضیح دهد. در صورت تاخیر یا اظهارات نادرست شخص، هیچ سودی از جلسات به دست نمی آید.

وکیل آنلاین مشاوره رایگان چیست و چه مزیت هایی دارد؟
وکیل آنلاین مشاوره رایگان چیست و چه مزیت هایی دارد؟

فهرست مطالب

یک پاسخ

  1. سلام برای مشاوره رایگان حقوقی آنلاین وکیل دان سایت مشاوره از طریق ایمیل یا واتساپ پیام مشاوره میشه داد یا باید جتما به صورت تلفنی صحبت کنیم میشه راهنمایی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .