طلاق از طرف زن

طلاق از طرف زن

در صورت تقاضای طلاق از طرف زن ، باید زوجه اثبات نماید که شروط 12 گانه عقدنامه فی ما بین محقق گردیده و یا برای ایشان حالت عسر و حرج به وجود آمده است .

برای مشاوره حقوقی با وکیل به صورت تلفنی در کلیه ساعات شبانه روز می توانید با وکلای سایت وکیل دان مشاوره دریافت نمایید . مشاوره در خصوص طلاق از طرف زن می تواند به شما در راه طلاق و اخذ حق و حقوق قانونی شما کمک زیادی نماید.

وکیل طلاق از طرف زن
مشاوره حقوقی تلفنی طلاق از طرف زن

در ذیل یک نمونه لایحه در خصوص طلاق از طرف زن جهت کمک به شما آورده شده است .

مشاوره تلفنی با وکیل طلاق از طرف زن

ریاست محترم شعبه دادگاه تجدید نظر

با سلام

احتراماً اینجانب تقاضای طلاق به دلیل عسر و حرج نمودم که دلایلم به این شرح می باشد :

1- در سال 84 ازدواج نمودم ولیکن همسرم منزل را ترک نمود . در حال حاضر حدود 5 سال است که از یکدیگر جدا زندگی می کنیم و عملاً مفارقت جسمانی و طلاق حاصل شده است .طلاق از طرف زن

مشاوره با وکیل طلاق از طرف زن
وکیل تلفنی طلاق از طرف زن

2- انتخاب منزل مشترک طبق عقدنامه با بنده بوده است . پس ار حدوث اختلاف و ترک زندگی توسط همسرم ، ایشان از تهیه منزل و پرداخت نفقه استنکاف نمود و بالاجبار به دلیل بلاتکیلفی و اینکه توانایی مالی جهت اداره زندگی خودم را نداشتم تقاضای مطالبه نفقه دادم که متاسفانه ایشان از پرداخت نفقه خودداری نموده  به فراخور جلسات دادگاه ها چند ماهی یک بار اقدام به پرداخت نفقه یکجا می نموده که با این وضعیت بنده را در موقعیت سختی در زندگی قرار داد . همچنین به جهت اینکه منزلی برای ادامه زندگی تدارک ندیده بود دادخواست الزام به تهی مسکن مطرح نمودم که حکم بر بر محکومیت همسرم به تهیه مسکن جداگانه با عرف و شان اینجانب صادر گردید که متاسفانه پس از ابلاغ اجراییه ایشان از اجرای حکم و تهیه منزل در سر باز زده است و حتی در پیام های ارسالی به ایشان تقاضای تهیه منزل را نمودم که در جواب به صراحت اعلام داشته که منزلی تهیه نمی کند و توهین نموده است لذا ایراد دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه بنده اعلام نموده باشم که باید در منزل پدرم زندگی کنیم صحیح نیست و بنده دردادخواست تقدیمی خود در خصوص تهیه منزل مشترک به صراحت با توجه به اختیار تعیین مسکن اعلام کرده ام که در شهر همسرم باید منزل تهیه کند ولیکن همسرم قولنامه ای را ارائه داده که باید در شیراز زندگی کنم که این بر خلاف رای دادگاه الزام به تهیه مسکن است و حکایت از عدم تمایل همسرم به ادامه زندگی مشترک دارد که متن پیامک های ارسال ی ایشان مبنی بر اینکه گفته است ( من خودم میرم و نه میزارم کسی بیاد دنبال همسرم))طلاق از طرف زن

مشاوره با وکیل طلاق از طرف زن

3- در خصوص پرداخت نفقه نیز با توجه به صراحت قانون و اینکه به مدت بیش از 6 ماه نفقه به اینجانب پرداخت نگردیده و هر بار همزمان با جلسات دادگاه نفقه چند ماه پرداخت گردیده و این عدم پرداخت نفقه موجبات عسرت و سختی در زندگی مالی بنده گردید به حدی که ادامه این زندگی را برایم غیر قابل تحمل نمود.

وکیل آنلاین خانواده

4- همسرم مدتی با یک خانم ارتباط نامشروع داشته است که یک سری مدارک نیز دارم که به دادگاه ارائه می نمایم. پس از ارتباطات غیر اخلاقی با این خانم ، کار به شکایت رسیده و این خانم از همسرم ب دلیل تجاوز و سرقت و ضرب و شتم و تهدید و توهین شکایت می کند که مدارک و شاکایات ایشان را جهت احراز موضوع به دادگاه ارائه می کنم.

مشاوره حقوقی با وکیل طلاق

4- به جهت کراهتی که وجود داشت تعداد 20 سکه از مهریه را بذل کردم . هر چند طلاق صرفاً با بذل مهریه و سایر حقوق به تنهائی عنوان عسروحرج ندارد و نمی‌تواند مصداق آن باشد ولی با توجه به احراز 1- سوءرفتار زوج 2- عدم پرداخت نفقه 3- عدم تهیه منزل و اثاث البیت 4- عدم پرداخت مهریه 5- داشتن ارتباط نامشروع 6- ترک زندگی خانوادگی به مدت بیش از 5 سال و رها کردن بنده و بلاتکلیفی و مفارقت جسمانی  به حدی است که ادامه رابطه زوجیت برای اینجانب غیر قابل‌تحمل بوده و برای رهائی خود حاضر به بذل گردیده ام  که در این پرونده دلایل محرز و روشنی بر سوء رفتار زوج وجود دارد و با توجه به  کراهت شدیدی که نسبت به همسرم دارم  به حدی که موجب عسروحرج شدید برای بنده گردیده است در حال حاضر جمعاً 600 سکه از مهریه خود را در قبال طلاق بذل می نمایم و ادله لازم هم راجع به سوء رفتار همسرم به حدی که بنده را در تنگنای قرار داده و ادامه زندگی را برای اینجانب غیرقابل‌تحمل کرده باشد در پرونده وجود دارد . طلاق از طرف زن

وکیل طلاق از طرف زن

در مورد ایرادات دیوان عالی کشور نیز به عرض می رساند :

اولاً نفقه با تاخیر چند ماه ( بیش از 6 ماه ) پرداخت گردیده است . شرط مندرج در بند 1 از عقدنامه محقق شده است و اینکه زوج چند ماه نفقه پرداخت نکرده باشد عملا همسرش را در تنگنا قرارداده و عسر و حرج محقق شده است . طلاق از طرف زن

وکیل طلاق

ثانیاً همانطوریکه گفته شد بنده به صراحت به همسرم اعلام داشته ام که منزلی در تهیه کند که استنکاف نموده و این امر نیز موجب سختی برای بنده شده است و در حال حاضر نیز منزل در خرم اباد همچنان تهیه نشده است.

ثالثا با توجه به مراتب نذکور به دلیل عسر وحرج به وجود آمده ادامه زندگی برای بنده غیر قابل تحمل است و به جهت کراهتی که از زوج دارم حاضر یه بذل مهریه به میزان 600 سکه هستم و از دادگاه تقاضای صدور حکم  طلاق را دارم.

با تشکر- تجدید نظرخوانده

برای مشاوره در خصوص طلاق از طرف زن همین حالا می توانید با وکلای سایت وکیل دان به صورت تلفنی به راحتی مشاوره دریافت نمایید .

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

!مشاوره با وکیل

مشاوره با وکیل آنلاین وکیل دان

 سوال و مشکل حقوقی دارید ؟
 همین حالا می توانید با وکیل در سریع ترین زمان مشاوره نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت وجه می توانید با وکلای سایت صحبت نمایید .